Bankowcy: usługi mamy drogie, ale nowoczesne

Ankietowani przez TNS Polska bankowcy przeciętnie oceniają poziom cen własnych usług. Słabe noty zebrała też ocena reputacji banków. Pracownicy placówek dobrze ocenili natomiast własny asortyment, dostępność świadczonych usług i ich bezpieczeństwo.

Z badania TNS Polska przeprowadzonego wśród pracowników placówek bankowych na wniosek Związku Banków Polskich wynika, że poziom cen świadczonych przez banki usług został oceniony najniżej spośród 12 badanych elementów oferty. Ceny usług bankowych zdobyły 4,31 punktów w skali 7 stopniowej. Drugie miejsce od końca zajęła w rankingu reputacja, której przyznano 4,68 punku.

Pozytywnie oceniono natomiast zagęszczenie sieci placówek bankowych (5,8 punktu), asortyment świadczonych usług (5,67), bezpieczeństwo  (5,63) oraz dostępności usług bankowych (5,59). Pracownicy banków dobrze oceniają też nowoczesność świadczonych usług oraz zaawansowanie technologiczne.

Ostatnie miesiące przyniosły istotne podwyżki opłat za podstawowe usługi bankowe. Zjawisko to odnotował w swoim raporcie poświęconym opłatom Narodowy Bank Polski. Zdaniem banku centralnego, odpowiadają za to między innymi spadki przychodów z tytułu obsługi płatności kartowych. Podnosząc ceny za konta i karty, instytucje finansowe rekompensują sobie straty z tytułu niższych wpływów z interchange.