Bankowość coraz bardziej mobilna

Telefony komórkowe, smartfony i tablety poza swoim podstawowym przeznaczeniem coraz częściej stają się narzędziami do zarządzania finansami osobistymi. Z badań TNS Polska* przygotowanych dla Banku Zachodniego WBK wynika, że jeszcze 10 lat temu 4 razy mniej klientów banków korzystało z bankowości mobilnej.

Szybki rozwój nowych technologii staje się coraz bardziej widoczny w nowoczesnej bankowości. Już blisko połowa klientów (49%) wykorzystuje Internet w kontaktach z bankami, a niemal co dziesiąty (8%) zarządza swoimi finansami przez komórkę.

Dużą popularność bankowości internetowej można traktować jako trend prekursywny dla wschodzącej bankowości mobilnej. Obecnie z usług bankowości mobilnej korzysta podobny odsetek klientów banków, jak jeszcze 8 lat temu z usług bankowości internetowej – komentuje socjolog dr Marcin Idzik, z TNS Polska.

Wraz ze zwiększającym się zainteresowaniem wśród klientów banków usługami mobilnymi, regularnie poszerzany jest wachlarz usług dostępnych za pośrednictwem telefonów komórkowych. Dzięki temu w Banku Zachodnim WBK klienci mogą przez telefon zarządzać swoimi rachunkami osobistymi, zakładać lokaty, uzyskać informację o swoich funduszach inwestycyjnych czy sprawdzić aktualne kursy walut.

Bankowość mobilna staje się dla nas coraz ważniejszym obszarem rozwoju nowoczesnych usług bankowych. Już w zeszłym roku zaoferowaliśmy naszym klientom mobilną aplikację, dostosowaną do telefonów komórkowych, gwarantującą dostęp do kompleksowych usług bankowych 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu – powiedział Miłosz Brakoniecki z Banku Zachodniego WBK. Teraz gdy coraz więcej klientów korzysta z bankowości mobilnej chcemy dalej rozwijać nasze usługi. Od 22 kwietnia nasi klienci zyskali możliwość doładowywania numerów GSM z dowolnego miejsca jedynie dzięki wykorzystaniu własnego telefonu i platformy BZWBK24 mobile – dodaje Brakoniecki.
 
W Banku Zachodnim WBK dostęp do bankowości elektronicznej przez telefon komórkowy możliwy jest dzięki platformie BZWBK24 mobile. Jest ona dostępna jako „lekki” serwis transakcyjny, czyli strona internetowa dostosowana do wyświetlania na ekranach telefonów komórkowych oraz jako aplikacja mobilna stworzona dla smartfonów. Aplikacja BZWBK24 mobile dostępna jest na urządzenia wyposażone w najpopularniejsze systemy mobilne: Android, BlackBerry, iOS (iPhone oraz iPad), Symbian oraz Windows Mobile 6.
 

* Źródło: Audyt Bankowości Detalicznej. Badanie realizowane jest w ramach TNS Omnibus® – ilościowego, wielotematycznego sondażu przeprowadzanego przy użyciu techniki wywiadu bezpośredniego( CAPI) na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie mieszkańców kraju w wieku powyżej piętnastu lat.  Badanie Na potrzeby raportu dane zbierane w miesięcznych cyklach są agregowane. W efekcie powstaje: raport kwartalny o próbie 300, a raport roczny 12 000 osób.

Źródło: BZWBK