Bankowość elektroniczna coraz popularniejsza w Banku Pocztowym

Klienci Banku Pocztowego coraz aktywniej korzystają z serwisu Pocztowy24 oraz sklepu lokat on-line.

Zdecydowaną większość operacji klienci banku wciąż dokonują tradycyjnymi drogami. Sprzyja temu szeroka, licząca ponad 5000 punktów sieć oddziałów Banku Pocztowego i placówek Poczty Polskiej, w której dostępne są produkty i usługi bankowe. Jednak w ostatnim czasie coraz większą popularność zdobywa również bankowość mobilna.

Jednak, jak pokazują statystyki, w IV kwartale 2008 r. o 50 % wzrosła w stosunku do III kwartału liczba klientów indywidualnych, korzystających z usługi Pocztowy24. W tym samym okresie drogą internetową zlecili oni blisko 40 % więcej przelewów. Również liczba Użytkowników posiadających aktywowany serwis SMS wzrosła o ponad 60 %.

O rosnącej popularności oferty internetowej Banku Pocztowego świadczy również fakt, że około 56 % użytkowników uruchomionego w czerwcu 2008 r. sklepu z lokatami www.lokaty-online.pl to nowi klienci, których przyciągnęła właśnie możliwość zakupu lokat całkowicie przez Internet. Dlatego w 2009 roku sklep lokat on-line uzyska nowe funkcjonalności, dzięki czemu poza zakupem lokat, możliwe będzie również zarządzanie nimi drogą elektroniczną.

W sklepie z lokatami on-line dużą popularnością cieszy się w dalszym ciągu 10-dniowa, oprocentowana na poziomie aż 10 % w skali roku Killer Lokata. Przez zaledwie 2 miesiące klienci założyli ponad 6500 internetowych lokat Killer, a zdeponowane na nich środki przekroczyły w sumie 50 mln zł.

Ponadto na www.lokaty-online.pl dostępne są następujące produkty:

– Lokata 1M – oprocentowanie 6 %w skali roku
– Lokata 3M – oprocentowanie 6,2% w skali roku
– Lokata 5 M – oprocentowanie 6,3% w skali roku
– Lokata 12 M – oprocentowanie 6,4% w skali roku
– Lokata 24 M – oprocentowanie 7% w skali roku
– Nowe Konto Oszczędnościowe – oprocentowanie od 6% do 8% w skali roku

Pod koniec 2008 r. saldo depozytów osiągnęło w Banku Pocztowym 1 mld zł. Bank już obsługuje 385 tys. osób i planuje do końca roku swoją ofertą pozyskać 120 tys. nowych  klientów. Poza rozwojem bankowości tradycyjnej w 2009 r. Bank Pocztowy znacznie zwiększy zakres operacji, których dokonywać będzie można poprzez kanały mobilne, bez konieczności wychodzenia z domu.
Źródło: Bank Pocztowy