Rośnie liczba klientów banków, którzy wolą zarządzać swoimi kontami z poziomu tabletów i smartfonów. Kanał mobilny przechodzi do ofensywy i wypiera bankowość internetową. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego na grupie 83 tys. klientów pochodzących z 22 krajów.
Z wyników badania firmy Bain and Company wynika, że w 13 spośród wszystkich krajów objętych badaniem, konta bankowe najczęściej są obsługiwane za pomocą aplikacji i serwisów mobilnych. Stanowi to około 30 proc. wszystkich interakcji jakie klienci podejmują na swoich rac hunkach – donosi serwis Finextra.
Do korzystania z aplikacji mobilnych zachęcają również banki działające w Polsce. Niemal każdy z nich udostępnia swoim klientom oprogramowanie, dzięki którym mogą sprawdzić swój stan konta lub wykonać przelew. Niektóre z nich urozmaicają je dodatkowymi funkcjami oraz promocjami, skierowanymi tylko dla użytkowników mobilnych.
PRNews.pl co kwartał przygotowuje raport dotyczący tego kanału bankowego. Według najświeższych danych za III kw. 2014Z bankowości mobilnej korzysta obecnie prawie 3,5 mln Polaków. Liderami na rynku są mBank, PKO BP oraz Bank Pekao SA.
Mateusz Gawin