Banque de Luxembourg wzmocnił cyfrowe bezpieczeństwo

Banque de Luxembourg ujednolicił swoje działania w zakresie bezpieczeństwa dzięki platformie GenetecTM Security Center, aby wzmocnić odporność na zagrożenia cyfrowe i fizyczne w coraz bardziej złożonym środowisku bankowym.

Banque de Luxembourg jest jedną z najbardziej zaufanych instytucji finansowych tego kraju, posiada także kilka oddziałów w Belgii. Bank wyróżnia się solidną tradycją bankową oraz konsekwentnym dążeniem do doskonałości. Obecnie zatrudnia 1200 pracowników.

W obliczu dynamicznie zmieniających się zagrożeń, zarówno fizycznych, jak i cyfrowych, Banque de Luxembourg w ostatnich latach przeprowadził modernizację systemu zarządzania bezpieczeństwem, aby skutecznie chronić swoje zasoby oraz aktywa klientów. Dodatkowo, instytucja musiała sprostać rosnącym wymaganiom w zakresie ochrony danych i zagrożeń cybernetycznych, przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności operacyjnej i usprawnieniu zarządzania incydentami.

Infrastruktura IT, w szczególności centra danych i serwerownie, stała się dziś równie cenna jak tradycyjne skarbce. Aby skutecznie chronić nasze zasoby i majątek naszych klientów, musimy zapewnić bezpieczeństwo przestrzeni, danych oraz informacji wrażliwych – mówi Frédéric Mayer, dyrektor ds. bezpieczeństwa technicznego w Banque de Luxembourg.

W przeszłości Banque de Luxembourg wdrożył system monitoringu wizyjnego oparty na protokole IP Genetec OmnicastTM – ze względu na jego łatwość obsługi oraz zaawansowane funkcje. Już wtedy kluczową rolę odegrała funkcja Genetec Federation™, umożliwiająca scentralizowane zarządzanie systemami bezpieczeństwa we wszystkich oddziałach banku. Zapewniła ona spójny podgląd sytuacji oraz uproszczone procesy zarządzania.

Kolejny etap transformacji rozpoczął się w 2018 roku, kiedy Banque de Luxembourg zdecydował się na wdrożenie systemu kontroli dostępu Genetec SynergisTM, zintegrowanego z zarządzaniem monitoringiem wizyjnym na platformie Genetec Security CenterTM. Był to ambitny projekt, obejmujący stopniowe wdrażanie systemu w kolejnych budynkach oraz wymianę wszystkich czytników kart i kontrolerów drzwi.

Zunifikowanie rozwiązań bezpieczeństwa zostało następnie rozszerzone o znacznie bardziej zróżnicowaną gamę zaawansowanych technologii. Po monitoringu wizyjnym i kontroli dostępu Banque de Luxembourg zintegrował obecnie system sygnalizacji włamania i napadu, zarządzanie depozytorami kluczy, Genetec AutoVuTM – rozwiązanie do automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych i wiele innych.

Zunifikowanie systemu bezpieczeństwa i połączenie różnych lokalizacji w Belgii i Luksemburgu w Security CenterTM nie tylko pozwoliło Banque de Luxembourg wzmocnić ogólne bezpieczeństwo. System bezpieczeństwa umożliwił również wdrożenie skutecznych i oszczędzających czas taktyk w codziennych działaniach. Wśród obecnie realizowanych projektów, zbliżające się wdrożenie Genetec Mission ControlTM stanowi ważny punkt zwrotny w zarządzaniu incydentami i koordynacji działań związanych z bezpieczeństwem. Dzięki predefiniowanym scenariuszom i zautomatyzowanym procesom roboczym rozwiązanie to ułatwi podejmowanie decyzji podczas incydentów, zapewniając jednocześnie rygorystyczne przestrzeganie każdego etapu procedur bezpieczeństwa.