Bardzo dobre półrocze NetSprint.pl

Przychody spółki wzrosły o 60% w stosunku do analogicznego okresu roku 2005 i wyniosły 2,830 mln zł. Zysk brutto wyniósł 175 tys. zł. Źródłem wzrostu były przede wszystkim stale rosnąca sprzedaż reklamy kontekstowej – zarówno Linków Sponsorowanych w wyszukiwarce NetSprint i WP.pl, jak i Boksów Adkontekst w sieci Partnerów Adkontekst oraz rozwiązań wyszukiwawczych dla korporacji.

Najważniejszym wydarzeniem w pierwszym półroczu było przejęcie 90,32% udziałów w NetSprint.pl przez międzynarodowy koncern medialny ORKLA MEDIA, do tej pory obecny na polskim rynku mediów tradycyjnych, jako współwłaściciel dziennika „Rzeczpospolita” i 13 dzienników lokalnych. Władze spółki liczą, że transakcja zaowocuje m.in. lepszym dotarciem do reklamodawców działających lokalnie oraz wzmocnieniem pozycji NetSprinta jako wiodącej firmy wyszukiwawczej w naszej części Europy.

Nie mniej ważny w życiu największej polskiej wyszukiwarki był konsekwentny rozwój koncepcji „inteligentnej wyszukiwarki”, zakładającej uporządkowanie zasobów znajdujących się w polskiej sieci tak, aby na większość zapytań użytkowników dostarczać im oczekiwane informacje już na stronie wynikowej. Efektem prac rozwojowych jest prezentowanie w wynikach wyszukiwania konkretnych odpowiedzi na zapytania użytkowników, zarówno w serwisie NetSprint, jak i w wyszukiwarce WP.

Artur Banach, Prezes Zarządu NetSprint.pl komentuje dokonania spółki w pierwszym półroczu: „Pierwsze sześć miesięcy tego roku było dla nas bardzo intensywne, a zarazem bardzo udane. Dzięki wysiłkowi całego zespołu udało nam zwiększyć przychody, wprowadzić nowe mechanizmy i stale rozwijać te istniejące, a trzeba pamiętać, że równocześnie finalizowaliśmy przejęcie NetSprint przez ORKLA MEDIA i rozpoczynaliśmy współpracę ze spółkami grupy.”

Duży wpływ na wyniki miał sukces stworzonego wspólnie z WP systemu reklamy kontekstowej – Adkontekstu. Zasięg witryn korzystających z systemu w maju na poziomie 79,95 % (na podstawie Megapanel PBI/Gemius ) połączony z rozliczeniem płatności za kliknięcia jest atrakcyjny dla coraz większej liczby reklamodawców.

„W najbliższym czasie planujemy kolejne kroki, które mamy nadzieje pozwolą na wykrojenie jeszcze większego kawałka tortu reklamy kontekstowej dla NetSprint i Wirtualnej Polski” – dodaje Artur Banach.