Bardzo dobre wyniki Bankier.pl S.A. w I kwartale 2008 roku

W pierwszym kwartale tego roku Bankier.pl S.A. osiągnął 4,3 miliona złotych przychodów i wypracował 662 tysiące złotych zysku netto. Jest to kolejny kwartał, w którym Spółka systematycznie generuje coraz wyższe wyniki finansowe i z sukcesem utrzymuje wysoką dynamikę wzrostu przychodów (140%), zysku operacyjnego (171%) oraz zysku netto (139%) – w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Rentowność operacyjna Spółki w tym okresie wzrosła z 12,7% do 15,5%, natomiast rentowność brutto wzrosła z 15,7% do 17,8%. Pomimo tego iż w Spółce od pierwszego kwartału 2008 roku pojawiły się zobowiązania podatkowe udało się utrzymać rentowność netto na poziomie 15,3%. Wyniki te potwierdzają, iż Bankier.pl S.A. z powodzeniem realizuje strategię systematycznego podnoszenia rentowności, mimo wysokiej i ponad przeciętnej w porównaniu do rynku dynamiki wzrostu przychodów.

„Bardzo nas cieszą wyniki pierwszego kwartału, który z reguły jest jednym z najsłabszych okresów w roku dla większości spółek funkcjonujących na rynku mediów, a mimo to osiągnięte przez Bankier.pl wskaźniki dynamiki wzrostu są lepsze niż te które zakładaliśmy w prognozie dla całego 2008 roku” – powiedziała Joanna Kuzdak, prezes zarządu Bankier.pl S.A. "Tym bardziej potwierdza to, że ogłoszona przez nas niedawno prognoza dla tego roku jest nie tylko ambitna, ale i co najważniejsze możliwa do zrealizowania.” – dodaje Joanna Kuzdak.
 

WYNIKI FINANSOWE – I KWARTAŁ 2008 ROKU

 
[dane w tys. pln]

 
Q1 2008 

 
Q1 2007

 
dynamika %

dynamika założona w prognozie dla 2008r.

Przychody netto

4 326 3 083 140% 136%

Zysk operacyjny

671 392 171% 161%
Zysk netto 662 475 139% 135%

EBITDA

738 448 165% 163%

                

Skuteczność przyjętej przez Bankier.pl S.A. strategii rozwoju potwierdzają nie tylko wyniki finansowe raportowane przez Spółkę.  Zdecydowanej poprawie uległa w pierwszym kwartale 2008 roku również jej pozycja na rynku mediów internetowych. W lutym 2008 roku strony biznesowe Bankier.pl odwiedziło ponad 1,6 miliona użytkowników, którzy wygenerowali w tym okresie 41 milionów odsłon (Megapanel PBI/Gemius; luty 2008; kategoria Biznes, Finanse, Prawo). Wyniki te plasują portal Bankier.pl na 3 pozycji w rankingu oglądalności wyprzedzając tym samym sekcje biznesowe portali horyzontalnych takich jak: Wirtualna Polska, Interia.pl i Gazeta.pl.  
  

Liczba użytkowników

Lp.

Nazwa serwisu

Luty 2008

1.

Onet.pl – Serwisy biznesowe

2 399 701

2.

Money.pl – Serwisy biznesowe

1 903 942

3.

Bankier.pl – Serwisy biznesowe

1 608 397

4.

Wirtualna Polska – Serwisy biznesowe

1 575 611

5.

INTERIA.PL – Serwisy biznesowe

1 466 649

6.

INFOR.pl

1 069 541

7.

Gazeta.pl – Serwisy biznesowe

986 966

8.

Egospodarka.pl – Serwisy biznesowe

978 595

9.

Grupa Wolters Kluwer Polska

692 146

10.

expander.pl

480 175

  Źródło: Megapanel PBI/Gemius; II 2008; kategoria Biznes, Finanse, Prawo

Pod względem liczby odsłon stron biznesowych portal Bankier.pl zajmuje drugą pozycję w kluczowej dla Spółki kategorii biznes, finanse, prawo badania Megapanel PBI/Gemius. Użytkownicy portalu Bankier.pl wygenerowali w lutym 2008 roku ponad 41 milionów odsłon i zarówno w porównaniu do bezpośrednich konkurentów jak i sekcji biznesowych portali horyzontalnych, Bankier.pl zajmując drugą pozycję jest w absolutnej czołówce tego rankingu. 

Liczba odsłon

Lp.

Nazwa serwisu

Luty 2008

1.

Onet.pl – Serwisy biznesowe

78 917 919

2.

Bankier.pl – Serwisy biznesowe

41 064 315

3.

INTERIA.PL – Serwisy biznesowe

38 844 401

4.

Wirtualna Polska – Serwisy biznesowe

34 624 093

5.

Money.pl – Serwisy biznesowe

27 926 081

6.

INFOR.pl

17 653 025

7.

Gazeta.pl – Serwisy biznesowe

11 073 033

8.

Egospodarka.pl – Serwisy biznesowe

5 495 510

9.

Grupa Wolters Kluwer Polska

5 130 690

10.

expander.pl

1 602 363

   Źródło: Megapanel PBI/Gemius; II 2008; kategoria Biznes, Finanse, Prawo

„Bankier.pl jest praktycznie jedynym niezależnym portalem w czołówce tej kategorii tematycznej, który jak również widać z sukcesem umacnia swoja pozycję." – powiedział Roman Bryś, członek zarządu Bankier.pl S.A. "Jestem przekonany, że ambitne plany rozwoju, w tym wdrażanie nowych produktów i usług jeszcze bardziej umocnią jego pozycję na rynku dostawców treści biznesowych w polskim Internecie."– dodał Roman Bryś.

Bankier.pl S.A., obecny na rynku od 2000 r., jest liderem na polskim rynku internetowych firm mediowych koncentrujących się na sektorze finansów. Spółka czerpie przychody ze sprzedaży powierzchni  reklamowej oraz z pośrednictwa i doradztwa finansowego. Bankier.pl oferuje produkty i usługi blisko 50 renomowanych instytucji finansowych, które poprzez kanały dystrybucji portalu dostępne są dla ponad 7 milionów osób miesięcznie. W skład Grupy Bankier.pl wchodzą portale i serwisy zaliczane do czołówki witryn w swoich kategoriach tematycznych: Bankier.pl, Twoja-Firma.pl, PIT.pl, VAT.pl, PRNews.pl i Mojeauto.pl

Grupa Bankier.pl przyciąga coraz większą liczbę użytkowników, głównie osób zainteresowanych tematyką finansowo-biznesową. W lutym 2008 roku ich liczba wyniosła 1,87 miliona, a łączna liczba odsłon przez nich wygenerowanych 47,4 miliona. Od 19 czerwca 2006 Bankier.pl S.A. jest notowany na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.