BEKO – Sukcesy w Europie, rosnąca popularność w Polsce

Jak wynika z danych ujawnionych przez BEKO S.A., marka ta ma obecnie 6% udziału w rynku AGD w Polsce. W ciągu 5 lat obroty ze sprzedaży sprzętu gospodarstwa domowego BEKO wzrosły o prawie 440% – podczas gdy w 2001 roku osiągnęły 20,6 mln PLN, rok 2005 zakończył się obrotami w wysokości 90,5 mln PLN. Pierwszy kwartał roku 2006 zapowiada, że ten rok może być dla BEKO jeszcze lepszy. Obroty w tym okresie są o 2,5 mln PLN wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Na rosnące obroty BEKO wpływ ma udana strategia marketingowa – m.in. najnowsza promocja, w ramach której klienci otrzymują bezpłatną, 5-letnią gwarancję na większość produktów z serii Beko Diffussion Line (łącznie 40 produktów, w tym lodówki klasy A+, pralki klasy AAA, zmywarki klasy AAA oraz kuchenki wyposażone w nowoczesne systemy przeciwwypływowe gazu (w przypadku zalania lub podmuchu powietrza, strumień gazu jest automatycznie odcinany). Warto zauważyć, że tego typu promocja jest nietypowym działaniem na rynku. Inni producenci oferują klientom przedłużoną gwarancję, bądź ograniczają ją jedynie do dodatkowej gwarancji na konkretne podzespoły, albo podnoszą cenę produktu o cenę wydłużonej gwarancji.

Marka świetnie sobie radzi m.in. na rynkach Wielkiej Brytanii. Według badań firmy GFK (Gesellschaft für Konsumforschung), z końcem listopada ubiegłego roku produkty marki BEKO wysunęły się na drugie miejsce na rynku urządzeń AGD, wyprzedzając głównych konkurentów ze światowej ligi. Ponadto, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, pralki BEKO osiągnęły 27% wzrost sprzedaży, co daje 10% udział w rynku pralek w Wielkiej Brytanii. Marka odnotowała również wzrost w segmencie lodówek zdobywając 17% udział w rynku brytyjskim.

BEKO rośnie jednak w siłę także we wschodniej części Europy. W białoruskim konkursie branżowym „Marka roku 2005” organizowanym przez Centrum Biznesu i Technologii SATIO marka ta zdobyła złoty medal w segmencie pralek.

W marcu 2005 roku dyrektor generalny firmy Arcelik, korporacji zarządzającej marką Beko, oznajmił ambitny plan uplasowania marki w gronie 10 najpopularniejszych światowych marek AGD. Sukcesy, jakie Beko odnotowuje w różnych krajach, potwierdzają, że plany te mają bardzo solidne podstawy.