Bank BGŻ BNP Paribas wprowadził dwa nowe pakiety dla firm: Biznes Lider Ekstra i Biznes Lider Premium. Wraz z nowym cennikiem pojawiły się jednak wyższe opłaty w starych pakietach. Niektórzy posiadacze rachunków w BGŻ BNP Paribas będą od teraz płacić za przelewy wewnętrzne.
Od dziś w ofercie Banku BGŻ BNP Paribas znajdują się dwa nowe pakiety firmowe: Biznes Lider Ekstra i Biznes Lider Premium. Pierwszy z nich jest bezpłatny, jeśli firma zapewni średniomiesięczne saldo na poziomie 3000 zł (w innym przypadku 15 zł). Drugi kosztuje 25 zł miesięcznie, ale opłata nie jest pobierana od start-upów. Szczegółowe informacje o nowych pakietach znajdują się tutaj.
Pozostałe pakiety, zostały wycofane z bieżącej sprzedaży, ale nadal będą w obsłudze. To konta: Biznes Lider, Biznes Lider Aktywny, Biznes Przelew, Biznes Gotówka, Biznes Optymalny, Biznes Profit Organizacja, Biznes Profit Premium, Biznes Profit Class. Przy okazji zmiany cennika, bank zdecydował się wprowadzić garść podwyżek. Dodatkowo, by zabezpieczyć się przed migracją przedsiębiorców między pakietami, wprowadził opłatę w wysokości 150 zł za zmianę pakietu z droższego na tańszy.
Głównie są to zmiany dotyczące poszczególnych operacji (szczegóły poniżej), ale w przypadku pakietu Biznes Przelew zmieniła się też opłata za prowadzenie konta z 9,99 zł do 15 zł. Bank obniżył jednak kwotę minimalnego salda zwalniającego z opłaty za prowadzenie rachunku bieżącego z 7500 zł do 3000 zł. Dodatkowo do 15 zł podniósł opłatę za otwarcie i prowadzenie rachunku i rachunku walutowego. Opłata za przelew SEPA przez Planet/BiznesPlanetz wzrosła 5 zł do 8 zł. Bank wprowadził też opłatę w wysokości do 0,3 proc. min.5 zł za wypłatę gotówki z rachunków w oddziale.
W części pakietów zmieniła się opłata za przelewy wewnętrzne realizowane w placówkach. Od 1 września zostanie ona jednak ujednolicona do jednej stawki: przelew wewnętrzny w formie papierowej będzie kosztował 10 zł.
Zobacz także: mBank podnosi opłaty klientom firmowym
Od 3 sierpnia dla klientów ex BNP Paribas Banku Polska przelewy wewnątrzbankowe, realizowane przez bankowość elektroniczną Pl@net/Biznes Pl@net między ex Bankiem BGŻ – ex BNP Paribas Bankiem Polska, będą bezpłatne dla klientów korzystających z Pakietu Biznes Przelew, Biznes Optymalny, Biznes Gotówka oraz nowej oferty pakietowej Biznes Lider Ekstra, Biznes Lider Premium, Społeczny Lider.
Natomiast w pakiecie Biznes Profit Premium, Biznes Profit Organizacja, Biznes Profit Class bank wprowadzi opłatę za przelew wewnątrzbankowy przez bankowość elektroniczną w wysokości 1 zł. Wbrew pozorom nie jest to niestety symboliczna zmiana, bo firmy wykonują dziesiątki przelewów miesięcznie.
– Mam konta firm i prywatne w BNP Paribas, dla mnie to wzrost kosztów co najmniej o 600 zł rocznie – poskarżył się nam jeden z czytelników.
To jednak nie koniec zmian. Bank zdecydował się także na na:
- Podniesienie opłaty do 15 zł za przelew Sorbnet realizowany w oddziale na kwotę równą bądź większą niż 1 mln zł
- Podniesienie opłaty do 40 zł za przelew Sorbnet realizowany elektronicznie bądź w oddziale na kwotę niższą niż 1 mln zł
- Podniesienie opłaty za przelew krajowy z rachunku walutowego realizowanego w oddziale do 15 zł.
- wprowadzenie opłaty miesięcznej za ubezpieczenie Bezpieczna Podróż dla kart debetowych, obciążeniowych standard oraz kredytowych w wysokości 9,99 zł.
- Wprowadzenie opłaty miesięcznej za ubezpieczenie Bezpieczna karta dla kart debetowych, obciążeniowych standard oraz kredytowych w wysokości 2 zł.
- Zmniejszenie minimalnej kwoty opłaty za przelew zagraniczny w zł lub w walucie obcej oraz krajowy w walucie obcej z 0,20% kwoty min. 30 zł max. 200 zł do 0,20 % min. 15 zł max. 200 zł
Banki BGŻ i BNP Paribas Bank połączyły się w maju tego roku. Jak po każdej bankowej fuzji, jednym z podstawowych etapów jest ujednolicenie oferty obu instytucji. W czerwcu bank wprowadził dla klientów detalicznych Konto Aktywna Pensja. Stare konta BGŻ i BNP Paribas – podobnie jak w przypadku oferty dla firm – zostały wycofane ze sprzedaży, ale pozostają w obsłudze. Można się jednak spodziewać, że z biegiem czasu także i tam cenniki ulegną zmianie, a bank zachęci (kijem lub marchewką) klientów do migracji na nowe pakiety.