BGŻ chce powiększyć grupę kapitałową o nowe spółki

Spółka leasingowa będzie się specjalizowała w finansowaniu agrobiznesu – np. maszyn rolniczych czy urządzeń przetwórczych. Bank coraz bardziej interesuje się segmentem consumer finance. Nie wyklucza stworzenia osobnej spółki. Na tym rynku bank ma już pewne sukcesy – portfel przekracza 800 mln zł, nie jest to jednak rozwój, którego oczekuje zarząd spółki. W przyszłości BGŻ nie wyklucza także zaangażowania w towarzystwo funduszy inwestycyjnych.

Bank jest w trakcie modernizacji sieci placówek. Trwa zmiana logo – na zewnątrz nowe szyldy umieszczono już we wszystkich placówkach. Inwestuje też w IT. W tym roku zamierza na wszystko przeznaczyć niemal 100 mln zł.

BGŻ planuje rozwinąć sprzedaż kart kredytowych. Na razie wydał ich około 20 tys. i dopiero przygotowuje ekspansję. 100 tys. kart kredytowych do końca 2008 r. to jego plan minimum.

Drugim segmentem, który bank traktuje priorytetowo, są małe i średnie firmy. Od sierpnia BGŻ zaoferuje im m.in. pożyczkę pod zastaw hipoteki oferowaną w złotych i walutach, w tym m.in. we frankach, we wrześniu z czterema nowymi pakietami uwzględniającymi potrzeby różnej wielkości firm.