BGŻ zmienia wizerunek

BGŻ działa na polskim rynku usług finansowych od ponad 30 lat. W tym czasie logo banku zmieniło się tylko raz. Obecne działania mają na celu uporządkowanie dotychczasowego stanu. Wprowadzone zmiany są efektem nowej strategii przyjętej na lata 2005-2008. Jednym z istotniejszych jej elementów jest odnowienie marki BGŻ.

– Bank BGŻ to firma dobrze znana Polakom. Mamy nadzieję, że nowe logo przyczyni się do odświeżenia naszego wizerunku i postrzegania nas jako instytucji nowoczesnej i przejrzystej, przy jednoczesnym zachowaniu wypracowanego przez długie lata zaufania i wiarygodności – powiedział prezes BGŻ Jacek Bartkiewicz.

Proces zmiany wizualizacji banku potrwa kilka miesięcy. W ciągu dwóch tygodni, od 18 kwietnia, nowe logo pojawi się na wszystkich szyldach i panelach ponad 250 placówek Banku BGŻ. – Koszt wszystkich zmian związanych z naszą wizualizacją zewnętrzną to 7 mln zł – mówi dyrektor departamentu komunikacji Maria Kudelska. Do końca roku sukcesywnie zostaną wymienione ulotki i materiały reklamowe.

Od początku maja rozpoczną się także prace nad wdrażaniem nowej organizacji placówek oraz aktywizacji sprzedaży. Z przeprowadzonego w I kwartale 2006 roku projektu pilotażowego w regionie lubelskim wynika, że wprowadzone przez bank nowe procedury, organizacja pracy poszczególnych oddziałów oraz zmienione stanowiska i podział zadań między pracownikami spowodowały znaczący, ponad 30-proc. wzrost sprzedaży.

W pierwszej kolejności zmiany w oddziałach odczują klienci z Wielkopolski, Warmii i Mazur, Podkarpacia oraz regionów lubuskiego i lubelskiego. Zakończenie projektu w całym kraju planowane jest na I kwartał 2008 roku.
• Bank BGŻ posiada sieć 252 placówek i planuje otworzyć 50 kolejnych. Klienci banku mogą za darmo wypłacać gotówkę z ponad 1200 bankomatów: 342 z nich to urządzenia własne, a pozostałe są własnością banków spółdzielczych, Mazowieckiego Banku Regionalnego oraz Kredyt Banku.
• Według stanu na koniec marca 2006 roku Bank BGŻ prowadził 482 tysiące kont osobistych, a dostęp do bankowości internetowej miało 65 tysięcy osób. Liczba wydanych kart płatniczych w tym czasie wyniosła 558 tysięcy, w tym 10 tysięcy to karty kredytowe.
• Obecnie największym akcjonariuszem Banku BGŻ jest Skarb Państwa (posiada 43,51 proc. akcji). Pozostali to Rabobank Int. Holding BV (35,3 proc.), Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (15 proc.) oraz inne osoby prawne i fizyczne (6,19 proc.). Wśród akcjonariuszy BGŻ pozostaje 156 banków spółdzielczych.