BGŻOptima znów kocha wysokim procentem

BGŻOptima mocniej rozpycha się na rynku produktów oszczędnościowych. Po Lokacie Bezkarnej na 4 proc. podnosi oprocentowanie konta do 3,5 proc. Promocja kierowana jest do wszystkich klientów. Optymianie będą ich przekonywać: „Bank cię kocha wysokim procentem”.

Promocja BGŻOptimy jest o tyle warta uwagi, że jest kierowana nie tylko do nowych klientów. Trzy i pół procenta dostaną wszyscy, pod warunkiem jednak, że wpłacą do banku „nowe środki”. Promocją będą objęte pieniądze do kwoty 40 tys. zł. Standardowe oprocentowanie konta wynosi 2,5 proc. do kwoty 100 tys. i 3 proc. powyżej tego limitu.

Jak na obecne warunki rynkowe, 3,5 proc. to wysoka stawka. Zwłaszcza, że nie trzeba zamrażać pieniędzy na dłużej i w każdej chwili klient ma do nich dostęp. Konto można założyć online, a dodatkowo wszystkie przelewy w ramach rachunku są bezpłatne. Taki sam procent proponuje co prawda BNP Paribas na Koncie Więcej Oszczędnościowym, ale w tym przypadku jest to oferta wiązana. Mogą z niej skorzystać klienci, którzy założą konto osobiste. Przy najtańszym pakiecie (Pakiet S) można zdeponować tylko 15 tys. zł.

Promocję konta BGŻOptima wesprze kampania reklamowa, w której pojawią się Optymianie. Spoty emitowane będą w radio, gdzie bohaterowie będą opowiadać o miłości do oszczędności. Po raz pierwszy pojawia się też nowa postać – Optymianka. Kampania prowadzona będzie pod hasłem „Bank cię kocha wysokim procentem”.

W ostatnich tygodniach BGŻOptima przeszedł ponownie do mocnej ofensywy procentowej. Trzy i pół dla wszystkich na koncie oszczędnościowym, Lokata Bezkarna na 4 proc. czy fundusz z lokatą na 8 proc. to niewątpliwie ścisła czołówka rynkowa. Zwłaszcza jeśli spojrzymy przez pryzmat ubiegłego roku, kiedy to konkurencja zaczęła wyraźnie deptać Optimie po piętach. Oferowane wówczas przez bank odsetki spadły do rynkowej średniej. Obok niskich stóp procentowych NBP, niewątpliwie wpływ na taki stan rzeczy miały plany wprowadzenia do oferty banku nowych produktów.

Jesienią ubiegłego roku miały pojawić się karty kredytowe. Później ich debiut przesunięto na luty. Do tej pory produkt nie został wprowadzony do oferty. Niewykluczone, że wpływ na taki stan rzeczy ma planowane przejęcie BGŻ przez BNP Paribas. Być może w obliczu fuzji wstrzymano plany rozbudowy oferty o nowe produkty. Niemniej jednak na razie wychodzi to klientom Optimy na dobre. Bank znów mocno akcentuje swoją pozycję w segmencie oszczędnościowym.

Napisz do autora: w.boczon@bankier.pl