„Białe listy” w Diners Club Polska

Dyrektywa PSD2 nałożyła obowiązek stosowania przy transakcjach kartowych silnego uwierzytelnienia klienta tzw. SCA (ang. Strong Customer Authentication). Jest to jeden ze środków zwiększenia bezpieczeństwa m.in. podczas płatności online. Złożoność technologiczna rozwiązań oraz konieczność dostosowania się do wymogów każdego z uczestników rynku płatności powoduje, że odsetek transakcji internetowych zakończonych niepowodzeniem z powodu braku SCA jest wciąż znaczący. Diners Club Polska zdecydowała się wprowadzić tzw. „białe listy”, czyli rejestr zaufanych odbiorców płatności. Rejestr taki pozwala na zaaprobowanie płatności nawet gdy transakcja zostanie zainicjowana przez usługodawcę, który nie stosuje jeszcze silnego uwierzytelnienia.

fot. Diners Club

SCA to dwuskładnikowy sposób weryfikacji, stosowany przed dokonaniem płatności w celu wzmocnienia ochrony przed oszustwami. Posiadacz karty Diners Club może zostać poproszony o dodatkowe zatwierdzenie transakcji online za pomocą hasła statycznego oraz jednorazowego kodu, wysyłanego smsem na numer telefonu komórkowego, zarejestrowany w systemie Diners Club Polska. Aby móc korzystać w pełni z płatności internetowych kartą Diners Club wystarczy ją zarejestrować do usługi ProtectBuy w serwisie e-Konto – nadać hasło i potwierdzić numer telefonu.

Może się zdarzyć, że niektóre sklepy lub serwisy internetowe nie mają jeszcze wdrożonego silnego uwierzytelnienia. Diners Club Polska wyszła naprzeciw potrzebom klientów i umożliwiła tworzenie indywidualnych tzw. „białych list”. Wystarczy zgłoszenie do biura Diners Club Polska zaufanych, ulubionych sklepów lub serwisów internetowych, gdzie do tej pory dokonywane były zakupy. Pozwoli to na dokonywanie płatności pomimo braku silnego uwierzytelnienia.

– Silne uwierzytelnienie to ważny środek bezpieczeństwa, który dodatkowo chroni naszych klientów podczas zakupów w Internecie. Wiemy już jednak, że dostosowanie do tego standardu przez wszystkich uczestników rynku zajmie więcej czasu, dlatego zdecydowaliśmy się pomóc naszym klientom zachować możliwość dokonywania zakupów w zaufanych, ulubionych sklepach i serwisach internetowych zanim wdrożą standard SCA. Opcja tworzenia i zmiany tzw. „białej lisy” zaufanych akceptantów jest dostępna dla każdego klienta Diners Club Polska – przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Wystarczy skontaktować się z naszym biurem mailowo lub telefonicznie. W najbliższej przyszłości będzie można zrobić to już samodzielnie, w usłudze e-Konto. – mówi Paweł Pomianowski, dyrektor generalny Diners Club Polska.

Korzystanie z indywidualnego rejestru zaufanych odbiorców płatności nie jest ograniczone czasowo.  Usługa ProtectBuy jest wdrożona m.in. we wszystkich internetowych serwisach usługowo-handlowych obsługiwanych przez First Data Polska SA takich jak Poczta Kwiatowa, X-kom, Limango i wiele innych.

Źródło: Diners Club