Porady dla konsumentów, informacje eksperckie, specjalne aplikacje oraz gry z nagrodami – to wszystko będzie można znaleźć na nowym profilu BIG.pl zamieszczonym na portalu Facebook.com. Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor od dzisiaj rozpoczyna nową kampanię edukacyjną mającą na celu zwiększenie świadomości internautów co do funkcjonowania BIGów.
BIG InfoMonitor jest jedynym z Biur Informacji Gospodarczej w Polsce, współpracującym ze Związkiem Banków Polskich (ZBP) oraz Biurem Informacji Kredytowej ( BIK). Prowadzi Rejestr Dłużników BIG
– przyjmuje, przechowuje oraz udostępnia informacje o zadłużeniu konsumentów
i przedsiębiorców. BIG InfoMonitor regularnie publikuje najbardziej przekrojowy raport o zadłużeniu Polaków – InfoDług.
„Dzisiaj oddajemy naszym klientom oraz internautom do dyspozycji nowy kanał komunikacji w postaci profilu BIG.pl na portalu facebook.com. Dzięki niemu każdy będzie mógł dowiedzieć się, jak współpracować
z Biurami Informacji Gospodarczej, jakie informacje może tam uzyskać oraz dlaczego i kiedy powinien z nich korzystać” – mówi Marcin Ledworowski, wiceprezes Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.
Kampania realizowana za pośrednictwem serwisu facebook.com została zaprojektowana pod kątem rozbudowanej i łatwo dostępnej edukacji. „Chcemy w przystępny sposób przekazywać użytkownikom wiedzę na temat działalności biur informacji gospodarczej.” – mówi Anna Szczepkowska koordynująca projekt w BIG InfoMonitor. Na profilu BIG.pl będzie można znaleźć informację na temat skali problemu zadłużenia w Polsce, sposobów radzenia sobie z nieterminowymi płatnościami oraz zasięgnąć porad ekspertów. Za pośrednictwem profilu przedstawiciele BIG InfoMonitor będą zachęcać do regularnego wywiązywania się z płatności oraz budowania pozytywnej historii wierzytelności.
Dzięki profilowi BIG.pl internauci będą mogli również dowiedzieć się, czy problem zadłużenia może dotyczyć również ich samych. Z danych zgromadzonych w raporcie InfoDług wynika, że już ponad 5% Polaków nie reguluje swoich zobowiązań terminowo, a osoby stające się dłużnikami mają duży problem, aby spłacić swoje zaległe zobowiązania.
Działania prewencyjne, które zwrócą uwagę na problem występowania zalegania z płatnościami są bardzo ważne. Chcemy, żeby jak najmniej osób wpadało w długi, bo jak pokazują liczby, trudno się później z nich wydostać – mówi Mariusz Hildebrand, prezes Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor. – Poza tym
w zeszłym roku, dzięki nowej ustawie o Biurach Informacji Gospodarczej, konsumenci zyskali wiele nowych uprawnień, w tym możliwość przekazywania danych o przedsiębiorcach do Rejestrów Dłużników BIG.
Za pośrednictwem profilu BIG.pl chcemy dotrzeć z tą informacją do jak najszerszego grona Polaków, którzy jeszcze nie mieli możliwości zapoznania się ze swoimi uprawnieniami” – dodaje Mariusz Hildebrand
BIG InfoMonitor za pośrednictwem specjalnie przygotowanych aplikacji oraz gier z atrakcyjnymi nagrodami będzie zachęcał w przystępnej formie do zainteresowania się tematyką radzenia sobie z zadłużeniem oraz regulowania terminowo swoich płatności.
Źródło: InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej