BigMaca zamówisz smartfonem do domu

Sieć restauracji McDonalds wraz firmą Foodpanda rozpoczęła testy nowej usługi: McDonalds w Dostawie. Polska będzie pierwszym krajem w Europie, w którym sieć fast-foodów udostępni sprzedaż BigMaców z dostawą do domu.


Nowa usługa będzie działała w ramach serwisu Foodpanda. To portal internetowy wspierany przez aplikację mobilna na smartfony, którego użytkownicy mogą dokonywać zamówień posiłków z dostawą do domu. Na tę chwilę oferta obejmuje sieć 1,2 tys. restauracji. Nowym partnerem jest sieć restauracji McDonalds. Testy usługi z dostawą do domu rozpoczęły się w trzech warszawskich restauracjach sieci.

Sieć restauracji jest odpowiedzialna za przygotowanie posiłków, natomiast Foodpanda zajmuje się procesem zamówienia i dostawy do klienta. Zamówienie można składać bezpośrednio ze strony internetowej, ale także przez aplikację mobilną działającą w systemach iOS i Android.

– To bezprecedensowe wydarzenie w skali europejskiej, ponieważ dotąd żaden z lokalnych oddziałów sieci McDonalds nie oferował swoim klientom usługi umożliwiającej zamówienie posiłku w dostawie – mówi Piotr Łagowski, Dyrektor Generalny Foodpanda.

Zamówienie BigMaca z poziomu aplikacji ma być bardzo proste. Użytkownik określa swoją lokalizację, znajduje restaurację, wybiera produkt z dostępnego menu, podaje szczegóły na temat odbioru i opłaca zamówienie. Płatności można dokonać w formie przedpłaty za pomocą PayU i Paypal, ale także jako płatność przy odbiorze za pomocą gotówki lub karty. – Całość zajmuje kilkadziesiąt sekund – wyjaśnia Piotr Łagowski.

W fazie testu usługa dostępna jest w trzech warszawskich restauracjach w dzielnicach: Śródmieście, Mokotów i Wilanów. – Obecnie projekt jest w fazie testów. Na bieżąco będziemy analizować jego rozwój. Szukamy rozwiązań, które najlepiej będą służyły strategicznemu celowi – poszerzaniu dostępności naszych usług. – komentuje Dominik Szulowski, PR Manager McDonalds Polska.

McDonalds już od jakiegoś czasu eksperymentuje z nowoczesnymi metodami składania i opłacania zamówień. Jakiś czas temu na łamach serwisu PRNews.pl pisaliśmy o nowatorskiej metodzie zamawiania posiłków we francuskich restauracjach należących do tej sieci. Klient za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie składa zamówienie przez internet z poziomu aplikacji mobilnej (lub strony www). Zakupy opłaca od razu za pomocą PayPala. Do jego dyspozycji jest specjalne stanowisko do odbioru zamówienia, co dodatkowo ma przyspiesza proces zamawiania posiłku. Taki sposób zamawiania posiłków zostanie wdrożony w całej sieci restauracji na terenie Francji.