BILIX Projektem roku 2008

Podczas IV Kongresu Gospodarki Elektronicznej, Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. otrzymała przyznane przez Kapitułę Kongresu wyróżnienie w kategorii Projekt roku za usługę BILIX.

Usługa BILIX to nowa forma regulowania płatności, która całkowicie eliminuje z obiegu papierowe dokumenty i zastępuje je elektronicznymi. Faktury i rachunki za prąd, telewizję czy ubezpieczenie trafiają bowiem bezpośrednio za pomocą systemu bankowości elektronicznej do klienta. Obecnie z usługi BILIX może już korzystać ponad 5 milionów klientów polskiej bankowości elektronicznej.

Wyeliminowanie papierowych dokumentów w komunikacji pomiędzy dostawcą usług i klientem, przekłada się na wymierne korzyści finansowe dla usługodawców i usługobiorców. Według danych zamieszczonych
w raporcie RolandBerger dotyczącym możliwości wykorzystania usługi EBPP w procesie Bill-to-Pay operatora telekomunikacyjnego, ok. 95% korespondencji wysyłanej przez firmę telekomunikacyjną to faktury. Średni koszt wydruku oraz wysyłki jednej faktury szacowany jest na ok. 1,5 – 1,6 zł. Dla średniej wielkości operatora, koszt wydruku oraz wysyłki faktur papierowych to w skali roku ok. 38 mln zł. – BILIX pozwala firmom nie tylko uzyskać oszczędności związane z przygotowaniem i obiegiem papierowych dokumentów, ale również skuteczniej zarządzać procesami rozliczeniowymi. Dla klientów natomiast to ogromna wygoda
i ułatwienie w sposobie regulowania należności za cykliczne usługi masowe  – wyjaśnia Kazimierz Małecki, Prezes Zarządu Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.

To już trzecie wyróżnienie dla usługi BILIX w tym roku. W lutym br. BILIX został nagrodzony tytułem Hit Roku 2009 dla Instytucji Finansowych oraz nagrodą ALICJA 2008 za najciekawszą i najbardziej innowacyjną usługę finansową dla klienta indywidualnego.

– Bardzo nas cieszy, że nowa usługa wprowadzona przez KIR S.A. zdobywa coraz większe uznanie
i popularność. To dobra prognoza dla rozwoju usługi BILIX. Jestem przekonany, że dodatkowo zachęci to kolejne banki i dostawców masowych usług do udostępnienia jej swoim klientom – mówi Kazimierz Małecki.
Źródło: Krajowa Izba Rozliczeniowa