Billenium wdraża rozwiązanie Paperless w Santander Consumer Banku

Santander Consumer Bank, lider rynku kredytów konsumenckich w Polsce, podjął decyzję o wdrożeniu systemu informatycznego Billennium Paperless. Nowoczesne rozwiązanie dostarczane i wdrażane przez firmę informatyczną Billennium ma zapewnić jeszcze wyższą jakość usług świadczonych przez Bank.

Wdrożenie składa się z kilku faz. Każda z nich obejmować będzie inny obszar Banku. Pierwszym krokiem jest zoptymalizowanie ruchu przesyłek, jakie pojawiają się w Banku każdego dnia i jakie są z niego wysyłane. Optymalizacja dotyczy nie tylko obsługi dokumentacji, ale również procesów wewnątrzbankowych.

Nasza współpraca z Santander Consumer Bankiem rozpoczęła się od dobrego zrozumienia sytuacji bieżącej oraz celów biznesowych, jakie są stawiane przed projektem– mówi Bartosz Łopiński, prezes Billennium.– Banki to nie zielone wyspy, które nie mają wdrożonych rozwiązań. Wręcz przeciwnie – jest ich często bardzo wiele, a czasami nawet zbyt wiele. Implementacja jakiegokolwiek rozwiązania bez dokładnego zrozumienia specyfiki działalności i ograniczeń organizacyjnych nie ma sensu, gdyż kończy się kolejnym systemem wymagającym dodatkowych zasobów i kosztów obsługi. Owocem naszego projektu będą jeszcze bardziej usprawnione procesy i dostęp do informacji – kluczowe elementy wspierające pozytywne doświadczenia Klientów współpracujących z Bankiem na co dzień.


Billennium Paperless to platforma informatyczna, której rdzeniem jest moduł klasy BPM. System złożony jest z dodatkowych modułów funkcjonalnych, które wspólnie z usługami outsourcingowymi w zakresie przetwarzania dokumentacji współtworzą spójną, zintegrowaną platformę wspierającą firmy w zakresie analizy, optymalizacji i monitorowania procesów biznesowych. Unikatowość Billennium Paperless polega na tym, że rozwiązanie może funkcjonować zarówno w klasycznej formie (środowisko posadowione na infrastrukturze Klienta), jak i w chmurze (bez potrzeby inwestowania we własną infrastrukturę programowo-sprzętową).

O nawiązaniu współpracy z Billennium zdecydowało to, że firma dobrze zrozumiała specyficzne potrzeby naszego Banku i co najważniejsze, zaoferowała korzystne i elastyczne rozwiązanie do nich dostosowane. Spodziewam się, że intensywna praca, która nas czeka podczas wdrażania narzędzia Billenium Paperless będzie równie owocna jak dotychczas – mówi Rafał Szmuc, Członek Zarządu, Dyrektor Pionu Technologii i Operacji w Santander Consumer Banku.

Oprócz usługi Paperless, Billennium oferuje systemy klasy BPM i CRM, a także dostarcza najlepszych specjalistów w ramach outsourcingu zasobów ludzkich. Klientami Billennium są m.in. Roche, Cyfrowy Polsat, Orange, ADP, Siemens, PLL LOT, PPPL i PKP. Firma jest Mecenasem Technologicznym Teatru Polonia i Och-Teatru.