Bioretto.pl – nowy model zakupów w sieci

Pod adresem www.bioretto.pl wystartował serwis aukcyjny, który podważa tradycyjny model dokonywania zakupów w sieci. Zasadniczą nowością jest w nim modyfikacja ról i konstrukcji aukcji. To nie kupujący licytują na aukcji wystawionej przez sprzedającego, ale sprzedający rywalizują między sobą o pozyskanie uwagi klienta.

Mechanizm jest prosty: poszukując określonego produktu zamieszczamy anons jak w tradycyjnym serwisie ogłoszeniowym. Do anonsu mają dostęp oferenci, którzy składają nam propozycje transakcji. Możemy wybrać wśród nich ofertę najbardziej dla nas korzystną lub też nie zdecydować się na żadną z nich w oczekiwaniu na lepszą okazję.

Serwis jest wielotematyczny: można na nim zamieszczać ogłoszenia uporządkowane w takie działy jak m.in.: komputery, motoryzacja, RTV i AGD, odzież, zdrowie i uroda czy antyki i sztuka. Kupujący określają przy tym czy poszukiwany przez nich produkt ma być nowy, czy też akceptują towary z drugiej ręki. Komunikację między użytkownikami serwisu ułatwia mini-forum, które przynależy do każdego z ogłoszeń i jest publicznie dostępne. Kupujący i sprzedający mogą za jego pośrednictwem wymieniać się informacjami na temat produktów. Ponadto internauci mają do dyspozycji wewnętrzną pocztę, za której pomocą ustalają szczegółowe warunki transakcji. Sprzedający podobnie jak na klasycznych serwisach aukcyjnych mają możliwość podnoszenia swojej wiarygodności za pomocą profilu, w którym mogą znaleźć się bezpośrednie namiary na firmę oraz systemu punktowanych komentarzy. Nie mają jednak wglądu w inne oferty składane kupującym, co zapobiega zjawisku niezdrowej konkurencyjności czy podbijaniu cen.

Serwis bioretto.pl jest całkowicie bezpłatny dla obu stron transakcji. Cechuje go intuicyjna nawigacja i przejrzysty layout. Kluczowym novum pozostaje w nim zmiana modelu e-commerce, a więc przesunięcie ciężaru z kupującego, który dotychczas deklarował swoje możliwości finansowe w konfrontacji z pozostałymi uczestnikami aukcji, na sprzedającego, który ceną i jakością propozycji walczy o przychylność klienta. Wydaje się, że zmiana ta jest symptomatyczna: współczesny typ konsumenta – prosument – ma coraz większe wymagania i podporządkowuje sobie rynek. Teraz także na płaszczyźnie Internetu trzeba dysponować rzeczywiście konkurencyjną ofertą i włożyć pewien wysiłek w zachęcenie potencjalnego klienta do zakupu.

Źródło: Bioretto.pl