Blaski i cienie mediów społecznościowych w komunikacji w branży budowlanej i nieruchomości komercyjnych

Construction Marketing Group (CMG) zorganizowała warsztaty poświęcone problematyce social media w branży budowlanej i sektorze nieruchomości komercyjnych. Warsztaty były jedną z licznych inicjatyw Grupy polegających m.in. na szerzeniu i pogłębianiu wiedzy i praktyk marketingowych w szeroko pojętej branży nieruchomości komercyjnych.

Warsztaty poprowadzili eksperci, entuzjaści i praktycy mediów społecznościowych, którzy podzielili się wiedzą i doświadczeniem odnośnie zasadności, trafności i efektywności stosowania kanału marketingowego jakim są social media w komunikacji Business To Business i Business To Consumer.

Radosław Górecki, przedstawiciel magazynu branżowego Eurobuild CEE w swoim wystąpieniu „Social Media przyszłością w komunikacji B2B?”. poruszył kwestie związane z komunikacją B2B poprzez kanały mediów społecznościowych.

Zdaniem Radosława Góreckiego, branża w małym stopniu wykorzystuje takie media jak Facebook, Twittera czy Linkedin w komunikacji B2B. Ponadto, formułowane przez działy marketingu i PR treści nie zawsze są dostosowane do specyfiki Tweetera czy Facebooka. Aby dziennikarz zainteresował się danym tematem potrzebny jest wpis inspirujący, pokazujący temat w sposób często intrygujący czy nawet kontrowersyjny. Tymczasem media społecznościowe są często traktowane jak mail – służą branży do przekazania kolejnej informacji o danej transakcji, czy też raporcie rynkowym. W takiej sytuacji nie można mówić o zainspirowaniu dziennikarzy daną treścią, a co za tym idzie o skutecznym dotarciu do odbiorcy.

Ponadto, duże znaczenie w komunikowaniu się branży w dalszym ciągu odgrywają spotkania typu face-to-face oraz konferencje branżowe.

Michał Siejak, Przedstawiciel firmy NuOrder zajmującej się profesjonalnym prowadzeniem kampanii marketingowych m.in. na portalach społecznościowych zaprezentował techniczne aspekty związane z potencjałem komunikowania branży z klientami i partnerami biznesowymi. W jego opinii tego typu komunikacja może być bardzo skuteczna przy np. kontaktach z podwykonawcami lub zwykłymi klientami.

Biorąc pod uwagę ekspercki, ale z reguły nielifestylowy charakter branży budowlanej, większości marek zdecydowanie odradzamy wchodzenie w Social Media rozumiane jako np. Fan Page na Facebooku. Takie rozwiązania generują spore koszty i bardzo słabe zwroty z inwestycji.

Obszarem z zakresu Social Media, który może okazać się interesujący dla bardzo wielu marek są natomiast fora internetowe. Możemy na nich znaleźć mnóstwo klientów poszukujących porad i uwiarygodnienia swoich zakupowych decyzji. Klientów tych możemy ich na bieżąco monitorować i lokalizować, następnie w sposób jawny komunikować się z nimi, co w sposób bezpośredni wpływa na sprzedaż.” Skomentował Michał Siejak.

Formuła warsztatów jest otwarta a jej celem jest zainspirowanie do dyskusji, wymiany doświadczeń i opinii. Spotkanie jest bezpłatne dla członków CMG. Nowi członkowie dołączają do Grupy poprzez rekomendację.

Construction Marketing Group