Blik dostępny na platformie Stripe

Polski Standard Płatności

Platforma Stripe, która dostarcza infrastrukturę finansową dla biznesu oraz BLIK, polski system płatności mobilnych, sukcesywnie rozwijają współpracę. Dzięki niej klienci Stripe mogą korzystać z BLIKA do przyjmowania płatności w Internecie bez konieczności dodatkowej integracji. Aby aktywować go jako metodę płatności, użytkownicy Stripe muszą jedynie uruchomić  BLIKA w swoim panelu ustawień płatności. Ta prostota i wygoda we wdrożeniu BLIKA sprawia, że jest on obecnie najpopularniejszą metodą płatności w Polsce na platformie Stripe. Średni dzienny współczynnik konwersji utrzymuje się na wysokim poziomie i wynosi aktualnie między 93 a 95 proc.

Miliony firm, zaczynając od największych globalnych przedsiębiorstw po najbardziej ambitne startupy – używają Stripe do przyjmowania płatności, zwiększania przychodów i szybszego wdrażania nowych modeli biznesowych. Firma, której siedziby znajdują się w San Francisco i Dublinie, dąży do zwiększenia PKB w Internecie. Wśród klientów Stripe są globalni liderzy technologiczni, tacy jak Google, Salesforce, Shopify, jak i tradycyjne przedsiębiorstwa, takie jak Ford i Maersk oraz polskie firmy technologiczne, m.in. Docplanner i Booksy.

– Cieszymy się, że BLIK jest teraz dostępny dla użytkowników Stripe w całej Europie. Stał się on pierwszym wyborem płatności online w Polsce, a globalni dostawcy usług płatniczych, tacy jak Stripe, zapewniają swoim klientom możliwość oferowania ulubionej metody płatności wśród kupujących – mówi Magdalena Kubisa, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA. – Wyniki średniego współczynnika konwersji, który na platformie Stripe w Polsce wynosi obecnie ok. 94 proc., dają nam powody do zadowolenia. Wraz z rozwojem współpracy zakładamy ich dalszy wzrost – dodaje.

– Jako globalna firma dbamy o to, aby udostępniać użytkownikom ulubione metody płatności ich klientów. Współpraca z BLIKIEM to ważny kamień milowy dla naszego biznesu – nie tylko pod względem polskich klientów, ale również dla wielu międzynarodowych firm, które chcą prowadzić swoją działalność także na polskim rynku – mówi Marcin Misztal, odpowiedzialny za biznes Stripe w Europie Środkowo-Wschodniej.

Na koniec marca br. z BLIKA aktywnie korzystało z niego ponad 10,5 mln osób. W ubiegłym roku BLIK osiągnął rekordową liczbę 763 mln transakcji, których wartość osiągnęła poziom 103 mld zł (przy 207,5 mld zł od początku uruchomienia systemu w 2015 roku). W stosunku do roku poprzedniego zanotowano wzrost na poziomie ok. 80 proc. liczby transakcji oraz ok. 82 proc. w odniesieniu do ich wartości.

Najwięcej transakcji BLIKIEM realizowanych jest w e-commerce: ich udział wynosi obecnie 63,2 proc. wszystkich operacji. W I kwartale 2022 r. jego użytkownicy wykonali online 156,3 mln transakcji – to o 38 proc. więcej niż rok wcześniej. Wartość transakcji online osiągnęła 18,8 mld zł wobec 12,8 mld rok wcześniej.

Źródło: PSP