Blik już dostępny dla klientów Nest Banku

Nest Bank udostępnił swoim klientom możliwość korzystania z BLIKA. Od dziś mogą płacić w internecie oraz sklepach stacjonarnych, a także wpłacać i wypłacać pieniądze z bankomatów z wykorzystaniem najpopularniejszego systemu płatności mobilnych w Polsce.

Nest Bank

Popularność BLIKA wśród klientów bankowych aplikacji mobilnych wciąż bardzo szybko rośnie. Dla wielu jest metodą płatności pierwszego wyboru, szczególnie przy transakcjach w internecie, gdzie stał się już o wiele popularniejszy niż karty płatnicze.

Użytkownicy aplikacji mobilnej Nest Banku otrzymali możliwość korzystania z tej szybkiej, prostej i bezpiecznej metody płatności. Od dziś mogą oni płacić BLIKIEM w całym polskim e-commerce oraz coraz większej liczbie zagranicznych platform zakupowych, w terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także wpłacać i wypłacać gotówkę z ponad 20 tys. bankomatów w całym kraju.

Według użytkowników bankowości mobilnej, BLIK błyskawicznie stał się najwygodniejszą i jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w internecie. Od końca 2018 roku jest wykorzystywany częściej niż karty płatnicze, w pierwszym kwartale 2020 roku odnotowano 34,7 mln transakcji kartami w internecie, przy 57,5 mln transakcji BLIKIEM. Łącznie w pierwszym kwartale tego roku Polacy zrealizowali blisko 78 milionów transakcji BLIKIEM, a przez 5 lat funkcjonowania systemu – ponad 430 milionów transakcji. BLIKIEM można nie tylko wygodnie płacić w Internecie oraz w sklepach stacjonarnych, ale także wypłacać pieniądze z bankomatu.
BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. BLIKA udostępnia już 14 banków lub grup bankowych. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP).

Źródło: Nest Bank