Blik jest już dostępny w paczkomatach InPostu. Można nim opłacić paczkę za pobraniem

Użytkownicy paczkomatów InPost mogą już korzystać z Blika. System płatności dostępny jest już w większości urządzeń i będzie udostępniany w każdym nowym paczkomacie.

Żeby skorzystać z Blika w paczkomacie należy w sklepie internetowym wybrać opcję „płatność za pobraniem w Paczkomacie”. Kiedy paczka dotrze do urządzenia, rozpoczynamy standardowy proces odbioru – wpisujemy numer telefonu i kod z SMS-a. Następnie pojawia się panel płatności, gdzie należy wpisać kod Blik. Po zakończeniu płatności skrytka otwiera się i można wyjąć z niej przesyłkę.

InPost

– Blik chce być liderem w płatnościach w segmencie e-commerce. Tylko w tym roku klienci zapłacili za zakupy w internecie Blikiem już ponad 40 milinów razy – mówi Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu Blik. – Dołączenie Blika do metod płatności za dostawę do Paczkomatu jest naturalną kontynuacją naszej strategii, wedle której chcemy ułatwiać Polakom realizację mobilnych płatności bezgotówkowych podczas zakupów internetowych – dodaje.

Blik cieszy się coraz większą popularnością. Tylko w pierwszym półroczu 2018 r. za pomocą Blika wykonaliśmy 33 mln transakcji – tyle samo, co w całym 2017 r. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Jej udziałowcami jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z Blika mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.