Blikiem zbliżeniowym mogą już płacić wszyscy klienci korzystający z aplikacji PKO BP na urządzeniach z systemem Android

Wszyscy użytkownicy aplikacji IKO mogą już za pomocą smartfona z systemem Android zapłacić zbliżeniowo BLIKIEM w sklepach stacjonarnych, punktach usługowych i wszędzie tam gdzie używane są terminale do płatności zbliżeniowych w Polsce i za granicą. Funkcja została uruchomiona 29 września tego roku i stopniowo była udostępniania kolejnym grupom klientów PKO Banku Polskiego.

fot. PKO BP

Z BLIKA zbliżeniowego skorzystać może każdy kto ma rachunek w PKO Banku Polskim lub Inteligo z aktywną aplikacją IKO na smartfonie z systemem Android i włączonym modułem NFC (Near Field Communication), zapewniającym łączność smartfona z terminalem płatniczym. Aby używać płatności zbliżeniowych BLIK trzeba posiadać aktywną blokadę urządzenia (zabezpieczenie telefonu kodem, odciskiem palca lub biometrią twarzy). Żeby zapłacić, wystarczy po odblokowaniu zbliżyć smartfon do terminala. Telefon nie musi nawet znajdować się w zasięgu sieci komórkowej, nie musi mieć w czasie płatności połączenia z Internetem. Na terminalu płatniczym lub kasie samoobsługowej musi być wybrana opcja „karta płatnicza” i sprzedawca powinien wiedzieć, że chodzi o płatność zbliżeniową telefonem, a nie o płatność z użyciem kodu BLIK.

Każdy użytkownik IKO, który tej pory płacił BLIKIEM z wykorzystaniem kodu, teraz może to zrobić również zbliżeniowo w kraju i za granicą – wystarczy w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego aktywować płatności zbliżeniowe BLIK. Udostepnienie BLIKA zbliżeniowego znacznie ułatwia i przyspiesza możliwość rozpoczęcia pełnego korzystania z konta osobistego w PKO Banku Polskim. Teraz wystarczy otworzyć konto (np. na selfie) i zaraz potem można aktywować aplikację IKO (na Androida) i uruchomić płatności zbliżeniowe BLIKIEM. Nie trzeba czekać na przysłanie karty do konta, aby dokonywać płatności.

Główne korzyści dla klientów korzystających z płatności zbliżeniowych BLIK w IKO to:

· szybkość, wygoda i bezpieczeństwo – to płatność zbliżeniowa telefonem, bez konieczności przepisywania kodu BLIK do terminala;

· karta płatnicza w postaci plastikowej nie jest już potrzebna, aby płacić zbliżeniowo w kraju i na świecie (klient nie musi mieć w ogóle wydanej karty);

· transakcja wykonywana jest w bankowej aplikacji IKO, a nie w aplikacji zewnętrznej;

· można płacić w ten sposób nie tylko w Polsce, ale także w każdym terminalu zbliżeniowym oznaczonym logo Mastercard na świecie;

· brak opłat – bank nie pobiera żadnych opłat za dokonywanie płatności BLIKIEM zbliżeniowym, w tym opłat za przewalutowanie;

· szeroka sieć akceptacji.

Źródło: PKO BP