Po ostatniej aktualizacji aplikacji mobilnej Alior Banku korzystanie z przelewów na telefon BLIK stało się łatwiejsze. Użytkownik może teraz zobaczyć na swojej liście kontaktów osoby, które powiązały swój numer z rachunkiem bankowym i korzystają z transferów P2P.
Przelewy na numer telefonu były początkowo niezbyt docenianą funkcją schematu BLIK. Wiele jednak wskazuje na to, że mogą stać się wkrótce „killer feature” systemu. Kto chociaż raz skorzystał z tego rozwiązania, wie dlaczego. Proces zlecenia przelewu jest znacznie szybszy niż w przypadku standardowej transakcji, pieniądze trafiają do odbiorcy natychmiast, a opcja jest w tej chwili bezpłatna. Blikowe transfery P2P w swoich aplikacjach mobilnych ma siedem banków – Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO BP, Santander Bank i Credit Agricole.
Od wiosny zeszłego roku w kolejnych instytucjach wprowadzana jest funkcja, która dodatkowo ułatwia zlecanie przelewów. Użytkownik może zezwolić aplikacji mobilnej na dostęp do swojej listy kontaktów i zobaczyć, kto z jego znajomych korzysta z transferów BLIK. Taka opcja pojawiła się właśnie w Alior Banku. Obok nazwiska osoby zarejestrowanej w bazie powiązań „numer konta – numer telefonu” zobaczymy ikonkę rodzimego schematu płatności mobilnych.
Na razie integracja BLIKa z listą kontaktów jest dość płytka – widoczna tylko w aplikacji banku. Do sprawy można podejść jednak trochę inaczej, a przykładem mogą być funkcje dostępne dla użytkowników usługi Revolut. Jeśli użytkownik aplikacji wyrazi zgodę, Revolut „podłącza” się do książki adresowej telefonu i dodaje do niej nowe opcje – wyślij pieniądze i zażądaj zapłaty. Działają one jak skróty do aplikacji mobilnej, przenosząc od razu do przygotowanego formularza.
W BLIK-u na razie brakuje funkcji ułatwiających drobne rozliczenia znanych z Revoluta – żądania płatności i wykrywania użytkowników usługi znajdujących się w pobliżu. Nie są być może najważniejszym elementem dobrze działającego schematu płatności P2P, ale zapewne zostałyby przyjęte z zainteresowaniem przez bardziej zaawansowanych klientów. Na razie i bez takich dodatków usługa rozwija się znakomicie. W 2018 r. wykonano ponad 5 mln transakcji przelewów na telefon, a jak informuje Polski Standard Płatności, w tym roku liczba ta rośnie w jeszcze szybszym tempie.