W drugim kwartale 2019 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali prawie 50 milionów transakcji. BLIK staje się coraz chętniej wybieranym narzędziem płatności. Według deklaracji z tegorocznego badania Omni-commerce, płatności mobilne BLIK są uznawane przez kupujących za najwygodniejszą formę płacenia w internecie. W pierwszym półroczu tego roku BLIKIEM wykonano blisko 90 mln transakcji – czyli tyle, ile w rekordowym 2018 roku.
BLIK zamknął drugi kwartał 2019 roku wzrostami i rekordami transakcji we wszystkich kanałach. Blisko 35 mln transakcji zrealizowanych przy zakupach internetowych, to ponad 70 proc. wszystkich transakcji. Drugim najchętniej wybieranym sposobem na korzystanie z BLIKA są wypłaty z bankomatów – było ich w tym czasie 6 mln (12 proc. wszystkich transakcji BLIKIEM). Płatności w tradycyjnych terminalach było aż 5 mln (niemal dwukrotnie więcej niż w pierwszym kwartale), użytkownicy wykonali także 3,6 mln przelewów na numer telefonu BLIK.
– Polacy pokochali BLIKA i wciąż – z kwartału na kwartał – używają go coraz częściej. Zamknęliśmy pierwsze półrocze z poziomem transakcji porównywalnym z tym za cały ubiegły rok. To blisko 90 milionów transakcji – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności BLIK – w internecie BLIK jest też regularnie wybierany przez użytkowników częściej niż karty płatnicze. Ten trend się utrzymuje, co potwierdzają dane NBP – dodaje.
Kwartał do kwartału liczba płatności BLIKIEM w internecie wzrosła o 16 proc. Rok do roku wzrost wyniósł aż 168 proc. Drugim najpopularniejszym kanałem dla BLIKA pozostają wypłaty i wpłaty z bankomatów. Ich wzrost to 28 proc. w stosunku do pierwszego kwartału i 73 proc. rok do roku. Spektakularnie wzrosła również liczba płatności w tradycyjnych terminalach płatniczych. Było ich o 79 proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach tego roku i aż o 363 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Przelewów na numer telefonu było o 38 proc. więcej kwartał do kwartału i 265 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
W drugim kwartale Polacy wykonywali średnio 545 tys. transakcji BLIKIEM dziennie. W najlepszym dniu kwartału odnotowano 759 tys. transakcji – to najlepszy, pojedynczy dzień w historii BLIKA. Średnia kwota transakcji BLIKIEM w tym okresie wyniosła 131 zł.
– BLIK jest obecnie dostępny praktycznie dla wszystkich użytkowników bankowości mobilnej w Polsce. Cieszymy się, że nasze rozwiązanie trafiło pod koniec kwartału także do klientów banków spółdzielczych z Grupy SGB. To ważne, że bankowość spółdzielcza sięga po najlepsze innowacje płatnicze. BLIK jest dzięki temu dostępny dla klientów nawet z najmniejszych miejscowości – podkreśla Dariusz Mazurkiewicz. – Nadal widzimy ogromny potencjał w rozwijaniu możliwości, jakie daje BLIK. Intensywnie pracujemy nad umożliwieniem płacenia BLIKIEM w zagranicznych serwisach internetowych, z których chętnie korzystają Polacy – podsumowuje.
BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe oraz Banku Pekao S.A, a od teraz także w bankach spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej.
Źródło: Polski Standard Płatności