Blisko jedna trzecia wszystkich transakcji wykonywanych przez użytkowników z poziomu aplikacji mobilnych to transakcje BLIK

W drugim kwartale 2018 roku klienci największych polskich banków wykonali łącznie ponad 65 milionów operacji w bankowych aplikacjach mobilnych – wynika z raportu PRnews.pl. Jednocześnie, w tym samym okresie Polacy skorzystali z BLIKA ponad 18,5 miliona razy. Oznacza to, że już blisko co trzecia operacja bankowa na smartfonie realizowana jest za pomocą BLIKA.

BLIK zamykał drugi kwartał 2018 roku z kolejnymi rekordami – suma transakcji z pierwszego półrocza, wynosząca 33 miliony, praktycznie zrównała się z wynikiem za cały 2017 rok. Według najnowszych danych, z kwartału na kwartał rośnie również udział BLIKA w ogóle operacji wykonywanych za pośrednictwem bankowości mobilnej.

Polski Standard Płatności

Według danych PRNews.pl, klienci trzynastu największych polskich banków wykonali w drugim kwartale 2018 roku 65 milionów operacji z poziomu smartfona. W ich skład wchodzą także płatności BLIKIEM w sklepach stacjonarnych oraz internecie, wypłaty i wpłaty w bankomatach, a także przelewy na numer telefonu. Tym samym, ponad 28 proc. wszystkich operacji bankowości mobilnej w minionym kwartale to BLIK.

– Rosnący udział BLIKA wśród transakcji, które wykonujemy za pomocą bankowych aplikacji wskazuje, że coraz więcej Polaków zna nasz system płatności i coraz chętniej korzysta z jego różnych funkcji. Na popularność BLIKA na pewno wpływa jego wygoda, bezpieczeństwo i dostępność w praktycznie wszystkich polskich bankach. Wszystkie te elementy sprawiają, że BLIK staje się pierwszym płatniczym wyborem, a jak pokazują dane z banków – napędza także transakcyjność aplikacji mobilnych – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

W minionym kwartale wykonaliśmy o 83 proc. więcej operacji w aplikacjach bankowych niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (pod uwagę brane są wszystkie transakcje – płatności, przelewy, zlecenia stałe, polecenia zapłaty czy zakładanie lokat z poziomu aplikacji mobilnej banku). W przypadku BLIKA, transakcji w drugim kwartale 2018 roku było aż o 166 proc. więcej niż w Q2 2017.

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, płacić w internecie i tradycyjnych sklepach, wypłacać i wpłacać gotówkę z bankomatów oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.

Źródło: PSP