Blisko połowa klientów Twisto korzysta z możliwości przesunięcia płatności na następny miesiąc. Fintech podał garść statystyk

W sierpniu z możliwości przesunięcia płatności na później niż 45 dni skorzystało 45 proc. posiadaczy konta Twisto. Średnia wartość przesuniętego rachunku wyniosła około 700 zł – podała firma w komunikacie prasowym.

fot. Twisto

Twisto to fintech oferujący płatności odroczone „kup teraz, zapłać później” w aplikacji. Po zarejestrowaniu klient otrzymuje dostęp do aplikacji i bezpłatny limit, który pozwala na darmowe przesunięcie płatności w każdym sklepie – internetowym i stacjonarnym – nawet o 45 dni. Po tym czasie możliwe jest uregulowanie należność wobec Twisto bez żadnych kosztów albo przesunięcie rachunku lub jego części na następny miesiąc. Ta druga opcja jest coraz bardziej popularna wśród klientów Twisto. W sierpniu z możliwości przesunięcia płatności na później niż 45 dni skorzystało 45 proc. posiadaczy konta Twisto. Średnia wartość przesuniętego rachunku wyniosła około 700 zł.

– Aplikacja Twisto jest dostępna w Polsce od 10 miesięcy. W tym czasie klienci poznali nasz produkt i jego funkcjonalności. Twisto stało się dla nich narzędziem do wygodnego zarządzanie wydatkami i domowym budżetem. Obserwujemy systematyczny wzrost nie tylko liczby transakcji wykonanych z Twisto, ale też liczby osób, które przesuwają część rachunku na kolejny miesiąc. Ponad 70 proc. użytkowników, którzy przesunęli płatność, skorzystało z tej funkcji więcej niż raz – mówi Renata Salata, Chief Commercial Officer w Twisto.

– Cieszy nas także bardzo dobra spłacalność odroczonych płatności i niski, plasujący się znacznie poniżej średniej rynkowej, współczynnik NPL (współczynnik kredytów zagrożonych). To pokazuje, że nasz model scoringowy sprawdza się, a wysokość limitów jest dobrze dobrana do możliwości naszych klientów, wśród których dominują kobiety po 30 roku życia. To najbardziej aktywny klient, który chętnie sięga po przesunięcie płatności i reguluje swoje zobowiązania na czas – dodaje Renata Salata.

Od początku 2020 r. Polacy dokonali za pośrednictwem Twisto ponad 2 milionów transakcji. Średnia wartość pojedynczego zakupu z Twisto sięgnęła 70 zł.

– Wraz ze wzrostem popularności zakupów w sieci, wzrosłą popularność płatności odroczonych. Twisto jako jedyna firma na rynku oferuje płatności odroczone nie tylko jako metodę płatności w sklepach internetowych, ale także w aplikacji. Z punktu widzenia klienta oznacza to możliwość przesunięcia płatności za zakup w dowolnym sklepie, w kilka sekund i na dowolny okres, wystarczy że wyjmie telefon z kieszeni – mówi Renata Salata.

Od niedawna część klientów Twisto ma także możliwość dzielenia i spłaty wydatków w ratach przez aplikację. Dotyczy to każdej płatności o wartości co najmniej 200 zł. Użytkownik aplikacji może zdecydować o rozłożeniu transakcji na raty już po jej dokonaniu – do końca miesiąca, w którym zrobił zakupy. Proces płatności ratalnych odbywa się w całości w aplikacji – klient wybiera po prostu, na ile rat chce rozłożyć płatność (maksymalnie 12 rat) i sprawdza koszt.

Twisto to aplikacja do codziennych płatności, która umożliwia korzystanie z bezpłatnego limitu kredytowego do 45 dni oraz odroczenie płatności na kolejny okres rozliczeniowy lub jej rozłożenie na raty w kilka sekund. Dzięki połączeniu z wirtualną i fizyczną kartą Mastercard, w odróżnieniu od tradycyjnych płatności „kup teraz, zapłać później”, Twisto pozwala przesunąć termin zapłaty za każdy zakup, zarówno w internecie jak i w sklepach stacjonarnych. Korzystanie z karty wirtualnej w sklepach internetowych jest zupełnie darmowe. Dodatkowo Twisto oferuje swoim użytkownikom cashback do 10 proc. w ponad 850 sklepach internetowych, a także bezdotykowe płatności Google Pay, a wkrótce Apple Pay,

Aby zacząć korzystać z Twisto należy pobrać aplikację na telefon i zarejestrować się. Rejestracja trwa kilka minut. Po otrzymaniu miesięcznego limitu, który zwykle przyznawany jest w ciągu kilkunastu minut, można ruszać na zakupy. Limit przyznawany jest na podstawie deklaracji klienta oraz oceny jego zdolności kredytowej i może sięgać kilku tysięcy złotych. Poziom wykorzystania limitu i zestawienie wszystkich transakcji są widoczne w aplikacji w czasie rzeczywistym. Użytkownik dostaje także powiadomienie push po każdym zakupie i zestawienie wydatków na koniec dnia. Okres rozliczeniowy trwa od 1 do ostatniego dnia miesiąca. Na początku kolejnego miesiąca użytkownik otrzymuje podsumowanie i dodatkowe 15 dni na uregulowanie należności. W tym czasie może zdecydować, czy spłaci całość wydatków nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów, czy przesunie płatności na następny miesiąc. Po spłacie całej sumy ponownie otrzymuje do wykorzystania bezpłatny limit kredytowy. Jeśli użytkownik zdecyduje się przesunąć płatność o kolejny miesiąc (maksymalnie do 90 proc. sumy wszystkich wydatków), limit do wykorzystania w następnym miesiącu zostanie pomniejszony o kwotę, która przesunął. Przesunięcie terminu płatności wiąże się z kosztem, który podawany jest w aplikacji.

Źródło: Twisto