Blue Media na szóstym miejscu w Fast500 – 2008

Zestawienie opracowuje Deloitte w oparciu o wyniki finansowe, jakie osiągnęły firmy pochodzące z krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Tegoroczna edycja pokazała, jak silna rywalizacja panuje na rynku nowych technologii. W pierwszej 20-ce, oprócz dwóch spółek z Polski i dwóch z Izraela dominowały firmy z Europy Zachodniej.

Tak jak w przypadku Fast 50, również do tego sukcesu przyczynili się wszyscy klienci, partnerzy oraz pracownicy Blue Media. Konsekwentnie realizowana strategia oparta na dostarczaniu innowacyjnych usług i produktów technologicznych jest właściwie obraną drogą rozwoju.

Blue Media specjalizuje się w obsłudze systemów transakcyjnych. Dodatkowo każdego roku wprowadza na rynek produkty, które decydują o tak znaczącym sukcesie firmy. Rok 2008 to udostępnienie użytkownikom Internetu serwisu Kokos.pl służącego do pożyczania i inwestowania pieniędzy przy wykorzystaniu sieci. BlueCash.pl – rozwiązanie umożliwiające zrealizowanie przelewu bankowego w 5 minut, czy Inseco.pl – porównywarka ubezpieczeniowa z opcją zakupu polisy online. A także serwis do zakupu gier online (Gameon.pl), czy sporządzania internetowego pamiętnika z podróży (Buddyway.com).

Blue Media od wielu lat należy do wiodących podmiotów obsługujących systemy transakcyjne. Strategia Spółki opiera się na łączeniu usług oferowanych przez firmy telekomunikacyjne z nowoczesnymi usługami finansowymi.

W trakcie funkcjonowania Blue Media otrzymała szereg nagród i wyróżnień za autorskie i nowatorskie rozwiązania przyznane przez instytucje branżowe. Dzięki realizowanej strategii rozwija się bardzo dynamicznie, przyrost przychodów w ostatnich 5 latach to ponad 11 tysięcy procent natomiast obrót za rok 2007 to niemal ćwierć miliarda złotych. Trzy razy pod rząd, w roku 2006, 2007 i 2008 zajęła 1 miejsce w rankingu Technology Fast50, opracowanego przez Deloitte, a grupującego spółki technologiczne z Europy Środkowej. Otrzymała również tytuł Gazeli Biznesu w 2007 roku oraz miano – Najlepszy Pracodawca 2008. Z kolei tegoroczne zestawienie CW TOP200 sklasyfikowało Blue Media jako największą firmę informatyczną na Pomorzu.

Obecnie Blue Media zatrudnia ponad 100 osób. Do najważniejszych elementów przewagi konkurencyjnej spółki należą – wykwalifikowany zespół, innowacyjność oraz elastyczność i dostosowywanie się do zmieniających warunków rynkowych.

Blue Media aktywnie uczestniczy w pracach Forum Technologii Bankowych przy Związku Banków Polskich oraz w Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji.