Blue Media rozpoczyna współpracę z Linker Cloud

Apetyt na zakupy online nie słabnie. Aktywności przedsiębiorców sprzyja zarówno europejskie ustawodawstwo ułatwiające sprzedaż cross-border, a także dostawcy rozwiązań e-commerce, którzy tworzą odpowiednie środowisko biznesowe. Partnerstwo dostawcy nowoczesnych płatności Blue Media z firmą Linker Cloud, twórcą rozwiązania do zarządzania procesami logistycznymi, jest tego przykładem.

fot. Shutterstock

Sprzedaż online odbywa się na dwóch płaszczyznach. Cyfrowej – związanej z zakupem produktu, wyborem metody dostawy i płatności oraz fizycznej – w której opłacony artykuł musi zostać szybko przygotowany do wysyłki i dostarczony do klienta. Zapewnienie sprawnego przebiegu procesu na każdym etapie bywa wyzwaniem dla przedsiębiorców. Tym większym, gdy w grę wchodzi sprzedaż transgraniczna. Dostęp do sprawdzonych narzędzi pozwala bezpiecznie rozwijać biznes.

– Sukces w e-commerce to zawsze wypadkowa kilku czynników. Jednak to nowoczesne płatności i profesjonalne rozwiązania w obszarze logistyki stanowią, naszym zdaniem, fundament powodzenia – mówi Adam Jastrowicz, Partnership Manager w Blue Media. – Staramy się tak dobierać partnerów biznesowych, by zapewnić naszym klientom kompleksowe ekosystemy technologiczne, dzięki którym będą mogli bezpiecznie i szybko rozwijać swój biznes o nowe rynki.

Według danych Eurostatu, aktualnie ponad 5 proc. polskich firm prowadzi sprzedaż transgraniczną. Wskaźnik jest niższy od średniej dla Unii Europejskiej (7 proc.). Potencjał w tym obszarze jest więc bardzo duży, tym bardziej, że zmieniają się też nawyki zakupowe konsumentów. Ci ostatni coraz częściej szukają produktów nie tylko w rodzimych e-sklepach. Z raportu Gemiusa wynika, że co trzeci Polak kupuje w sklepach zagranicznych (32 proc.). Demokratyzacja rozwiązań e-commerce pozwala dostawcom narzędzi tworzyć kompleksowe środowisko technologiczne, umożliwiające przedsiębiorcom zagraniczną ekspansję.

Źródło: Blue Media