Blue Media wdraża płatności automatyczne w innogy Polska

Sopocka spółka Blue Media wdrożyła automatyczne e-płatności w innogy Polska (d. RWE Polska). To kolejny – po Play – masowy wystawca faktur, który umożliwia swoim klientom w pełni zautomatyzowane opłacanie rachunków.


Dzięki cyklicznym płatnościom automatycznym klienci innogy mogą dokonywać comiesięcznych opłat za prąd bez potrzeby każdorazowego wprowadzania danych karty płatniczej. W ramach płatności automatycznych obsługiwane są wszystkie typy kart płatniczych (debetowych i kredytowych).

Usługę płatności automatycznych włącza się w e-boku dostawcy energii, natomiast cały proces płatności przebiega za pośrednictwem serwisu bm.pl, którego operatorem jest Blue Media. Klient w trakcie włączania płatności automatycznej autoryzuje się danymi konta bm.pl lub jeżeli nie jest jeszcze zarejestrowanym użytkownikiem zakłada konto. Po zalogowaniu do serwisu bm.pl, klient może aktywować bezpłatne powiadomienia SMS oraz ustawić maksymalną kwotę płatności.

W kolejnych terminach płatności faktury, klient jest informowany, że wkrótce nastąpi obciążenie karty. Dane niezbędne do aktywacji płatności są automatycznie generowane i transferowane z e-boku dostawcy do serwisu bm.pl czasie rzeczywistym. Dzięki ustawieniu maksymalnej kwoty płatności, klient ma pewność, że rachunek, którego wartość przekroczy oczekiwaną kwotą nie zostanie opłacony automatycznie, a klient zostanie poinformowany o tym mailowo. Jeżeli w dniu pobierania płatności na rachunku karty nie znajdą się wystarczające środki na pokrycie zobowiązania, klient jest również informowany o tym mailowo i może zlecić samodzielnie płatność online.

W każdej chwili istnieje możliwość odwołania zlecenie płatności i rezygnacji z usługi.

Z naszego tegorocznego badania* wynika, że co trzeciemu Polakowi choć raz zdarzyło się zapomnieć opłacić rachunek w terminie. Dzięki usłudze cyklicznych płatności automatycznych klienci nie muszą co miesiąc pamiętać o terminowym opłacaniu rachunku za prąd, telefon czy internet, a tym samym unikają odsetek za spóźnienia w płatnościach – wyjaśnia Sylwia Frydel z Blue Media.