Z zakończonej prywatnej emisji akcji spółka BM Medical, dystrybuująca innowacyjne urządzenia do mało inwazyjnego podawania insuliny osobom cierpiącym na cukrzycę, pozyskała 1,6 mln zł, dzięki czemu niemal podwoiła kapitał. Debiut na rynku alternatywnym jest planowany w czerwcu.
Założony w 2009 roku BM Medical zamierza przeznaczyć pieniądze ze sprzedaży nowych walorów na marketing oraz wdrożenie systemu dystrybucji. Część pieniędzy zostanie wykorzystana również na zasilenie kapitału obrotowego.
Zgodnie z prognozą zarządu w tym roku spółka uzyskać ma 2,5 mln zł przychodów i zanotować 1,1 mln zł straty netto. BM Medical ma zacząć zarabiać od przyszłego roku. Według założeń będzie wówczas ponad 1 mln zł na plusie, a sprzedaż wzrośnie do 11 mln zł. W 2013 r. czysty zysk ma sięgnąć 3,2 mln zł, a obroty 18,1 mln zł.
Obecnie w ofercie BM Medical znajdują się urządzenia, na których dystrybucję spółka posiada wyłączność: i-port, pen bezigłowy (Insujet), znieczulacz i inne innowacyjne urządzenia medyczne. Wszystkie te urządzenia – choć droższe od stosowanych w terapii standardowej – w znaczący sposób podnoszą jakość życia chorych. Adresowane są głównie do opiekunów chorych dzieci oraz do wszystkich dorosłych cierpiących na cukrzycę, a pragnących zredukować do minimum ilość nakłuć i ból związany z jej leczeniem.
Szacuje się, że w Polsce żyje ok. 2-3 milionów osób ze zdiagnozowaną cukrzycą, z czego 650-850 tys. osób to grupa docelowa BM Medical.
Źródło: FFW Communication