BNP Paribas Fortis wdraża rozwiązania Polycom do wideokonferencji

Rozwiązanie Polycom do wideokonferencji stało się dla europejskiego banku podstawą do stworzenia platformy komunikacyjnej, która umożliwiła ograniczenie kosztów podróży, większą wydajność oraz elastyczność w przystosowaniu się do zmieniającego się kształtu firmy.

Podobnie jak wiele innych instytucji finansowych na całym świecie, które w latach 2008-2009 zostały dotknięte kryzysem gospodarczym, Fortis Bank przeszedł kompletną metamorfozę. Dramatyczne zmiany rynkowe spowodowały, że ten europejski bank zlikwidował wiele swych niedochodowych przedsięwzięć, przeszedł gruntowną restrukturyzację i zmienił właścicieli.

Grupia Fortis Bank powstała w roku 1990 w wyniku fuzji pomiędzy dwoma ubezpieczycielami, holenderskim i belgijskim. W ten sposób narodziła europejska instytucja ubezpieczeniowo-finansowa o zasięgu międzynarodowym. Szybka globalizacja w pierwszych latach XXI wieku wymusiła konieczność zmian w zakresie komunikacji, które zostały zahamowane przez kryzys kredytowy. „Szybki rozwój dzięki fuzjom i przejęciom niósł za sobą konieczność wydajnej, prostej i ekonomicznej formy komunikacji, która połączyłaby nasze działania nie tylko w obrębie krajów Beneluksu, lecz również w pozostałych krajach Europy i świata,” tłumaczy Frank Vandamme, kierownik zespołu do spraw infrastruktury i operacji w Fortis Bank. „Potrzebowaliśmy platformy komunikacyjnej, która spełniłaby wymagania grup roboczych rozproszonych na całym świecie i zapewniłaby natychmiastową komunikację.”

W 2002 roku w wyniku dyrektyw Global Direction Committee narzucających znaczne oszczędności kosztów podróży oraz po analizie rynku przeprowadzonej przez zespół ds. zarządzania ICT, Fortis Bank przyjął strategię komunikacyjną w oparciu o technologię wideokonferencji. „W tym czasie dzięki wideokonferencjom, firmy ograniczały koszty i czas podróży. Sprawdziliśmy wiele systemów i wybraliśmy rozwiązanie Polycom, które mogliśmy natychmiast wdrożyć we wszystkich naszych oddziałach.” dodał Vandamme. W Fortis Bank zastosowano Polycom ViewStation4000 rodzinę produktów składających się z pojedynczych monitorów instalowanych w salach posiedzeń. System 4000 umożliwił pracownikom Fortis Bank szybką i prostą organizację spotkań. Od samego początku, Vandamme i jego współpracownicy realizowali politykę zwiększenia jakości i efektywności spotkań biznesowych oraz redukcji kosztów podróży i zmniejszenia ilości dokumentów w formie papierowej.  

Na efekty nie trzeba było długo czekać.  „Wideokonferencje pozwoliły nie tylko zastąpić podróże służbowe, oszczędzić czas i pieniądze,”  powiedział Vandamme, ”zauważyliśmy również inne korzyści; poprawę jakości spotkań prowadzonych za pomocą wideokonferencji.” Produkty ViewStation zostały szybko wymienione na systemy Polycom VSX7000 oraz VSX8000, a wyższe kierownictwo we wszystkich lokalizacjach krajów Beneluksu otrzymało dostęp do urządzeń wideokonferencyjnych bezpośrednio z biurek. Spowodowało to szybki wzrost użycia techniki wideokonferencji, która stała się niezastąpionym narzędziem biznesowym w całym Fortis Banku.

W ciągu kilku lat, w Fortis Banku na całym świecie zainstalowano ponad 250 pojedynczych systemów Polycom, z czego 150 w krajach Beneluksu. W rzeczywistości, systemy wideokonferencyjne Polycom stały się środkiem komunikacji pomiędzy grupami roboczymi Fortis Banku, gdzie spotkania twarzą w twarz okazały się zbyt kosztowne, czasochłonne i zakłócały pracę. Nawet w tych przypadkach gdzie spotkania wydawały się niezbędne, system wideokonferencji firmy Polycom okazał się niezastąpiony pod względem szybkości organizacji spotkania w celu korelacji i potwierdzenia podejmowanych decyzji.

„Mamy już dowód na to, że inwestycja w systemy wideokonferencyjne firmy Polycom opłaciła się i przynosi oszczędności w całej organizacji. Osiągnęliśmy nie tylko zwrot z inwestycji w ciągu roku od zastosowania rozwiązania, ale zbliżamy się również do założonego celu ograniczenia ilości dokumentów w formie papierowej.”

W tym właśnie aspekcie, wideokonferencje przekroczyły wymagania operacyjne Fortis Banku, dotyczące spotkań  i współpracy.  

„Do 2007 roku zainstalowaliśmy Polycom ReadiManager SE200, system zarządzania, który upraszcza proces kolejkowania w sieci,” dodał Vandamme. Polycom ReadiManager to wszechstronny system zarządzania, który oferuje zintegrowanie zarządzanie konferencjami, kolejkowanie oraz kontrolę przekazywanych informacji. To skalowalne rozwiązanie, oferujące możliwość rozbudowy w miarę rozwoju klienta, zarządza konferencjami w małych i bardzo dużych sieciach za pomocą źródła kontaktów, które znakomicie odpowiada potrzebom Fortis Banku.

Jedno ze standardowych zastosowań wideokonferencji stało się formą regularnych spotkań organizowanych dwa razy w tygodniu pomiędzy kierownikami do spraw kredytów oferowanych na różne rynki. Ceny kredytów muszą być regularnie uzgadniane, co gwarantuje rentowną wymianę między bankami. Wideokonferencje umożliwiły szybką i prostą organizację spotkań wirtualnych, nieformalnych dyskusji, podczas których podejmowano szybkie decyzje.

Kryzys gospodarczy i finansowy w latach 2008-2009 spowodował, że inwestycje w systemy wideokonferencji firmy Polycom nabrały innego znaczenia. Okazało się, że rozwiązania Polycom są elastyczne, ekonomiczne i wydajne. Mając już doświadczenie z Polycom, Fortis Bank kontynuował realizację swej strategii komunikacyjnej, którą mógł dostosować do każdej sytuacji.  

W 2008 roku, Fortis Bank rozpoczął realizację planów migracji do systemów wideokonferencji Polycom w jakości HD. Plany te objęły implementację modelu HDX4002 oraz produkty HDX7000 i HDX8002. HDX8002 to dwuekranowa, mobilna jednostka stosowana w dużych salach konferencyjnych obsługująca do 40 uczestników konferencji. Zapewnia współdzielenie danych, dźwięku i obraz przez IP (Internet Protocol), komunikację audiowizualnej o wysokiej jakości i rozdzielczości.

W rzeczywistości migracja do rozwiązań  w jakości HD trwa nadal, czego dowodem jest ostatnia inwestycja w systemy wideokonferencyjne Polycom obejmująca implementację Polycom  CMA (Converged Management Application). W obliczu przejęcia Fortis Banku przez BNP Paribas to rozwiązanie może, w miarę potrzeby, łączyć i zarządzać centralnie systemami komunikacyjnymi obu firm, zapewniając jedno narzędzie do komunikacji. „Wybór technologii oferowanej przez Polycom pozwolił nam przetrwać trudny okres, a rozwiązania tej firmy zaspokajają nasze potrzeby komunikacyjne,” stwierdził Vandamme. „W obliczu przejęcia naszego banku przez BNP Paribas, mamy jeszcze większą pewność, że firma Polycom będzie w dalszym ciągu pracować z nami i dla nas, integrując systemy komunikacyjne po obu stronach korporacji.” 

Źródło: Polycom