BNP Paribas wprowadził podpis elektroniczny w oddziałach. Klienci mogą wpłacać i wypłacać gotówkę za pomocą SMS

Dodatkowo od sierpnia będą mogli podpisać umowę o konto bez używania papieru. BNP Paribas wykorzystuje rozwiązanie dostarczone przez fintech Autenti. Z jednej strony rozwiązanie ma być wygodniejsze, z drugiej – bardziej ekologiczne.

fot. Shutterstock

Aby potwierdzić wpłatę albo wypłatę gotówki, należy odebrać na swoim smartfonie wiadomość SMS z linkiem do strony, na której jednym kliknięciem zatwierdza się transakcję. Kopia potwierdzenia jest przesyłana na adres e-mail, aby klient w razie potrzeby miał do niego wgląd.

Bank podaje, że równie proste ma być podpisanie umowy o nowe konto. Jak czytamy w komunikacie prasowym, klient instaluje aplikację GOmobile, następnie za jej pomocą robi zdjęcie swojego dokumentu tożsamości, które trafia do systemów bankowych. Wszystkie dane osobowe z dokumentu są sczytywane automatycznie. W dalszej kolejności, za pośrednictwem GOmobile, klient w asyście doradcy wybiera konto, które chciałby otworzyć oraz kartę debetową. Umowę rachunku podpisuje w formie elektronicznej za pomocą jednorazowego kodu SMS, który otrzymuje na wskazany przez siebie numer telefonu. Wszystkie dokumenty związane z zawarciem umowy zostają przesłane klientowi w formie elektronicznej na podany przez niego adres e-mail.

– To kolejny etap transformacji naszych procesów w placówkach banku. Zmiana już przynosi szereg wymiernych efektów – mówi Tomasz Dymowski, Dyrektor Zarządzający Pionu Produktów Detalicznych i Biznesowych w Banku BNP Paribas. – Równolegle skupiamy się na optymalizacji procesów w kanałach cyfrowych GOonline i GOmobile oraz w naszych placówkach, gdzie wciąż odbywa się duża część interakcji z Klientami – mówi Dymowski.

Dodaje, że e-podpis pozwala doradcom poświęcić więcej czasu klientowi i jego potrzebom. – Warto przy tym podkreślić, że pierwsze dwa procesy, w których wprowadzamy opcję podpisu elektronicznego, to w skali roku miliony stron dokumentów, których nie trzeba drukować, przechowywać, przewozić do archiwum, ani składować przez wymagany czas. To ogromne oszczędności czasu, kosztów, ale także pozytywny wpływ na nasze środowisko – oszczędzamy w ten sposób papier i ograniczamy ślad węglowy. Pierwsze tygodnie pokazują, że klienci chętnie korzystają z tego udogodnienia, doceniając również jego aspekt ekologiczny – dodaje Tomasz Dymowski.

Jednocześnie zapowiada, że w najbliższym czasie digitalizacji ulegną kolejne procesy oddziałowe. – Naszym celem jest stworzenie całkowicie nowego doświadczenia klienta w placówkach bankowych i pełna integracja procesów oddziałowych z procesami zdalnymi, dostępnymi w bankowości internetowej GOonline czy mobilnej GOmobile – podkreśla Tomasz Dymowski, Dyrektor Zarządzający Pionu Produktów Detalicznych i Biznesowych w Banku BNP Paribas.

To kolejna nowość od BNP Paribas. Niedawno bank dodał do aplikacji GOmobile usługę Click 2 Call, która daje możliwość szybkiego połączenia telefonicznego z konsultantem w call center. Dzięki niej, klient może pominąć etap uwierzytelniania oraz ograniczając liczbę pytań weryfikacyjnych.