BNP Paribas zaoferuje płatności ratalne w terminalach. Na 3 pytania odpowiada Robert Mańczak z Banku BNP Paribas

Bank BNP Paribas wprowadza możliwość rozłożenia transakcji kartą kredytową na raty już na etapie dokonywania płatności w terminalu. O tym, jak będzie działać nowa usługa opowiada w rozmowie z PRNews.pl Robert Mańczak, Dyrektor Departamentu Strategii Produktów i Cross-sell C.F w Banku BNP Paribas.

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Proszę powiedzieć, na czym polega wprowadzane przez bank rozwiązanie?

Robert Mańczak, fot.Dariusz Iwanski

Robert Mańczak, Dyrektor Departamentu Strategii Produktów w Banku BNP Paribas: Usługa „Płać w ratach” jest usługą dostarczaną przez organizację Mastercard. Umożliwia rozłożenie płatności na raty, już na etapie dokonywania transakcji w terminalu płatniczym. Minimalna kwota zakupów, jaką będzie można rozłożyć na raty to 400 zł. Dostępne będą trzy opcje: 3, 6 i 12 rat. Klient będzie mógł zdecydować, czy chce rozłożyć płatność na jeden z planów ratalnych, czy dokonać standardowej płatności za pomocą karty kredytowej.

W momencie wykonywania transakcji kartą, klient zostanie poproszony standardowo o wpisanie kodu PIN. Następnie terminal zapyta, czy transakcja ma zostać rozłożona na raty. Predefiniowana będzie opcja 12 rat, ale klient będzie mógł ją zmienić i wybrać 3 lub 6 rat. Jeśli zdecyduje się na raty, wystarczy, że wybierze odpowiednią opcję na terminalu. Będzie mógł też odrzucić pytanie o raty, i dokonać zwykłej płatności w ramach karty. Informacja o wybranym planie ratalnym znajdzie się też na wydruku z terminala.

Wymagany będzie tylko jeden warunek – by minimalna kwota zakupów opiewała na co najmniej 400 zł. Maksymalna kwota zależna będzie od limitu kredytowego karty.

Usługa rusza na przełomie listopada i grudnia. Na początek startujemy z partnerem Polskie ePłatności. Docelowo usługa obejmie wszystkich acquirerów, będzie też dostępna w internecie.

Ile to będzie kosztowało?

Jeden procent doliczany do każdej raty. To taka uśredniona rynkowa stawka.

Jakie z punktu widzenia klienta korzyści takiego rozwiązania?

Przede wszystkim klient nie będzie ograniczony wyborem rat do tych propozycji, które oferują sklepy w partnerstwie z bankami. Plany ratalne proponują największe sklepy, ale nasza usługa będzie adresowana także do klientów, którzy kupują w małych sklepach, w których standardowo nie ma rat. Dodatkowo nie będzie konieczności dostarczania zaświadczeń o zarobkach i innych dokumentów. Cały proces sprowadzi się do kilku sekund. Usługa daje możliwość rozłożenia na raty każdej transakcji powyżej 400 zł u dowolnego sprzedawcy. W ten sposób otwieramy się na zupełnie nowe kategorie zakupowe.

W odróżnieniu od tego, co obecnie proponują banki, klient będzie mógł rozłożyć spłatę na raty już na etapie dokonywania zakupów, a nie po fakcie. Mamy nadzieję, że pozwoli to dokonywać transakcji kartami kredytowymi w sposób jeszcze bardziej świadomy.