Bomba poszła w górę! Euro RSCG Warsaw dla ING Banku Śląskiego

Zapewne wiele z osób nurtowało w niedzielę pytanie co pan Kowalski miał sprawdzić w poniedziałek w dowolnej gazecie? Kolory w reklamie wskazywały na ING BSK, być może Millennium. Niektórzy stawiali również na eurobank. Koniec końców – okazało się, że pan Kowalski (cóż za złośliwość. „Pan Kowalski” zawsze występował w reklamie największego detalisty PKO BP!) powinien sprawdzić ofertę ING BSK: Otwarte Konto Oszczędnościowe. Taką niecodzienną promocję przygotowała dla Banku agencja Euro RSCG Warsaw. Za planowanie i zakup mediów odpowiadał PanMedia Western.

Odbiorcy byli zalewani wręcz informacją o nadchodzącym wydarzeniu w ramach niedzielnej kampanii teaserowej. Reklamy mogliśmy oglądać w TVP 1, TVP 2, TVN i Polsacie. Do tego doszły krótkie spoty w RMF FM i Zetce. Sama reklama informowała, że 2 procent to wszystko, na co Kowalski może liczyć w swoim banku, a jeśli wyjmie wcześniej pieniądze straci wszystkie odsetki. Sugerował również, że w dowolnej poniedziałkowej gazecie będzie odpowiedź, co powinien zrobić Kowalski. W poniedziałek rozpoczął się moment kulminacyjny. RMF FM, Radio Zet, a także 12 stacjach lokalnych zachęcało do zakupu gazet i szukania w nich pomarańczowego ogłoszenia. Reklamy Banku były wczoraj dosłownie wszędzie. Pojawiły się w dziennikach ogólnopolskich – Gazecie Wyborczej, Rzepie, Super Expressie, Fakcie, Metropolu, Dzień Dobry, a także w niektórych, wybranych dziennikach lokalnych Dziennik Bałtycki, Dziennik Polski, Echo Dnia, Dziennik Zachodni, Express Ilustrowany, Głos Wielkopolski i inne. Reklama INGa ma pojawić się w nich ponownie w środę. Oferty nie mogła oczywiście zabraknąć tygodnikach – Newsweek, Wprost czy popularnych gazetach z programem telewizyjnym. W internecie skoncentrowano się na WP.pl Onet.pl, a także Gazeta.pl, reklamy teaserowe pojawiają się tam do dzisiaj.

Kampania ta pokazała ile można zrobić, jeśli się tylko chce. Nowy szef marketingu ściągnięty z Lukas Banku też pokazał klasę. Obecne reklamy, czy w ogóle obecność Lukasa w mediach – to cień tego, co było kiedyś. A ING szaleje. Tylko w II półroczu ubiegłego roku wartość oszczędności klientów detalicznych wzrosła o ponad 20%, czyli o około 2,6 mld zł (do 15,2 mld zł na koniec 2004 roku). Tylko w tym roku, do połowy lutego, klienci ulokowali w Banku 1 mld zł! A wiadomo, że na OKO się nie skończy. Niedawno wprowadzono nową ofertę dla MSP, Bank pracuje nad kartami kredytowymi, które już teraz należą do jednych z ciekawszych na rynku. Jeśli w ubiegłym roku rynkiem rządził Bank BPH, to ten z pewnością będzie należeć do ING BSK. Warto wspomnieć, że w ubiegłym roku Bank BPH wydał na reklamę 40,5 mln zł, a ING BSK ok. 26,3 mln. Liderem był Eurobank – 54,3 mln i PKO BP z wydatkami rzędu 46,4 mln (wszystko to dane cennikowe, bez uwzględnienia rabatów).