Boom na podpis elektroniczny

– Jeszcze w ubiegłym roku podpis elektroniczny cieszył się umiarkowaną popularnością wśród firm i osób fizycznych. W związku z m.in. z obowiązkiem stosowania podpisu elektronicznego w dokumentach rozliczeniowych ZUS sytuacja zmieniała się diametralnie. Aby móc sprawnie obsłużyć tak dużą liczbę zainteresowanych już musieliśmy zwiększyć liczbę stanowisk, na których wystawiane są certyfikaty. Może się jednak zdarzyć i tak jak przy wymianie dowodów osobistych – wiele osób będzie odkładało decyzję na ostatnią chwilę. – mówi Adam Gębski Dyrektor ds. Sprzedaży.

Obowiązek stosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego w dokumentach rozliczeniowych ZUS nakładają przepisy. Od dnia 21 sierpnia 2008 roku wszystkie przedsiębiorstwa zatrudniające powyżej 5 osób maja obowiązek elektronicznego rozliczania się z ZUS – dokumenty nieopatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym nie będą przyjmowane. Przedsiębiorstwa, które do tej pory nie korzystały z funkcjonalności e-podpisu, muszą nastawić się na dłuższy czas oczekiwania.