BOŚ Bank pyta przedsiębiorców

BOŚ uruchomił specjalną platformę wymiany opinii przygotowaną z myślą o przedsiębiorcach. Zamieszczona na stronie www.bosbankdlafirm.pl ankieta oraz, zebrane na jej podstawie, opinie, sugestie i podpowiedzi właścicieli, szefów i managerów zarządzających firmami posłużą w doskonaleniu dotychczasowej i konstruowaniu nowej oferty finansowej odpowiadającej na bieżące potrzeby sektora MSP.

Jaka jest twoja firma? Za co cenisz doradców bankowych? Jaki kredyt pasuje do twojego przedsiębiorstwa? Które z produktów kredytowych mogą być potrzebne twojej firmie w jej bieżącej działalności? To tylko przykłady pytań, które znajdują się w specjalnie przygotowanej przez BOŚ Bank ankiecie. Od 21 marca do 17 kwietnia każdy przedsiębiorca może pomóc bankowi w skonstruowaniu produktów i usług idealnie skorelowanych z potrzebami biznesu.

– Konsultacje społeczne stają się coraz bardziej popularne. To metoda, która była dotychczas wykorzystywana głównie w sektorze detalicznym. Chcielibyśmy ją przenieść do obszaru korporacyjnego – mówi Piotr Sadza, Dyrektor Departamentu Produktów Korporacyjnych BOŚ. Bank przygotował ankietę czerpiąc z pozytywnych doświadczeń lat poprzednich. – Nasi klienci wielokrotnie podpowiadali nam ciekawe rozwiązania. Tak było chociażby w ubiegłym roku, gdy wprowadziliśmy do oferty Konto Wyjątkowe Biznes – odeszliśmy od pakietów, tak popularnych przy tego rodzaju produktach. Skonstruowaliśmy rachunek, w którym przedsiębiorca sam dobiera odpowiednie usługi i narzędzia. Czekamy na kolejne pomysły przedsiębiorców, tym razem na szeroką skalę, ponieważ platforma wymiany opinii w formie strony internetowej ułatwi zadanie – dodaje Sadza.

Ankieta skierowana do segmentu MSP służy rozpoznaniu oczekiwań firm odnośnie produktów bankowych. Na jej podstawie bank przygotuje adekwatną ofertę finansową. Uzupełnieniem konsultacji społecznych na stronie www.bosbankdlafirm.pl są badania opinii przeprowadzane przez agencję badawczą Millward Brown SMG KRC dotyczące m.in. postrzegania BOŚ Banku wśród jego grupy docelowej.

Ankieta składa się z 13 krótkich pytań – odpowiedzi można udzielić w ciągu zaledwie 10 minut. Osoby, które podzielą się swoimi opiniami oraz zostawią dane zostaną nagrodzone biznesowymi upominkami: m.in. książkami Harvard Business Review oraz eleganckimi organizerami. Sam kwestionariusz jest tylko początkiem serwisu www.bosbankdlafirm.pl, który docelowo ma stać się miejscem stałej komunikacji pomiędzy bankiem, a małymi i średnimi przedsiębiorstwami.

Konsultacje społeczne to nie pierwsze działanie BOŚ Banku skierowane do przedstawicieli sektora MSP. Już w ubiegłym roku BOŚ położył szczególny nacisk na rozwój produktów dla firm. Z sukcesem udało mu się wprowadzić do oferty faktoring z innowacyjną platformą BOŚFaktor. Ponadto znacznie uatrakcyjnił Konto Wyjątkowe Biznes – wprowadził możliwość zniesienia opłaty za miesięczne prowadzenie rachunku oraz bezkonkurencyjnie obniżył koszt przelewów SEPA do 95 gr.

Bank odpowiedział także na dynamicznie zmieniające się potrzeby kredytowe biznesmenów, udostępniając m.in. Szybką Ścieżkę Kredytową (finansowanie do miliona, decyzja w 24h lub 72h w zależności od kwoty). Ukłon w stronę firm zaowocował wzrostem wartości portfela depozytów korporacyjnych o 79,3 proc. względem 2009 roku. Duże znaczenie w zwiększaniu pozycji banku w tym sektorze miały również zmiany organizacyjne, w tym powołanie Centrów Korporacyjnych, prowadzących sprzedaż produktów i usług na rzecz klientów pionu korporacji i finansów publicznych.

Źródło: BOŚ