Od dziś klienci BOŚ Banku mogą korzystać z Blika. Za pomocą płatności mobilnych mogą płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych, wypłacać pieniądze z bankomatów i dokonywać płatności na numer telefonu.
– Rozwój cyfrowych kanałów komunikacji i obsługi klienta jest jednym ze strategicznych kierunków rozwoju BOŚ, więc wdrożenie Blika było dla nas czymś naturalnym. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu zarówno nasi klienci indywidualni, jak i firmowi zyskają dodatkowy komfort korzystania z bankowości oferowanej przez BOŚ – mówi Wojciech Hann, prezes Zarządu Banku Ochrony Środowiska.
Blik należy do najpopularniejszych metod płatności mobilnych w Polsce. Z tego rozwiązania korzysta już 12 mln użytkowników. Szczególną popularnością system cieszy się w e-commerce, gdzie prześcignął już karty płatnicze. W 2020 roku użytkownicy wykonali nim 424 mln transakcji o wartości 57 mln zł. W maju br. zrealizowano miliardową transakcję Blikiem.
– Blik jest powszechnym systemem płatności, klienci banków mogą nim wygodnie płacić już nie tylko w Polsce, ale w coraz większej liczbie globalnych platform e-commerce. Umożliwia także najlepszy sposób na przesyłanie pieniędzy miedzy użytkownikami. Jestem przekonany, że klienci BOŚ Banku bardzo szybko pokochają Blika – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika.
Blik to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Blika udostępnia już 15 banków lub grup bankowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP).