BOŚ Bank uruchamia serwis dla niedowidzących

Bank Ochrony Środowiska – jako jeden z pierwszych polskich banków – wyposażył swoje strony internetowe w rozwiązania przyjazne osobom niedowidzącym. Prace zostały wykonane przez Wydział Rozwoju Bankowości Elektronicznej we współpracy z agencją Supermedia Interactive.

BOŚ Bank odpowiadając na społeczne zapotrzebowanie oraz kierując się wytycznymi UE i instytucji krajowych, 30 listopada 2011 r. uruchomił na swojej stronie internetowej mechanizmy umożliwiające osobom niedowidzącym i niewidomym korzystanie z informacji zamieszczonych w Internecie poprzez możliwość odsłuchiwania treści strony, zmiany kontrastu grafiki oraz powiększenia czcionki.

Wdrożenie tych mechanizmów to świadoma polityka Banku będąca odpowiedzią na społeczny program przeciwdziałający cyfrowemu wykluczeniu osób z wadami wzroku. – Większość firm wyposaża swoje strony internetowe jedynie w możliwość powiększania czcionki. BOŚ Bank zdecydował się na innowacyjne rozwiązania przyjazne dla osób z większymi dysfunkcjami wzroku – mówi Piotr Lemberg, rzecznik prasowy BOŚ Banku.

Zmiana kontrastu strony (przy jednoczesnym powiększeniu czcionki) pozwala np. osobom starszym ze słabym wzrokiem na komfortowe czytanie treści. – Wersja dla osób niedowidzących to kolejny, duży krok w rozwoju serwisu internetowego www.bosbank.pl – mówi Piotr Pospieszny, Senior Account Manager w firmie SUPERMEDIA Interactive, która nadzorowała wdrożenie systemu. – W przypadku firmy przykładającej wagę do nowoczesnych rozwiązań, jaką jest Bank Ochrony Środowiska, poszliśmy o krok naprzód, implementując nie tylko powiększanie czcionek i kontrast, ale również mechanizm typu Text-to-Speech. Dzięki tym rozwiązaniom BOŚ Bank oferuje nową jakość korzystania ze swoich serwisów osobom z dysfunkcjami wzroku – dodaje. Wprowadzając mechanizmy dla osób z niepełnosprawnością wzrokową, zachowano dotychczasowe funkcjonalności i atrakcyjność wizualną serwisu.

Źródło: BOŚ