BOŚ Bank uruchomił bankowość mobilną

Automatyczne dopasowywanie się serwisu bankowości mobilnej do urządzenia  przenośnego, możliwość zalogowania do systemu bez konieczności ściągania dodatkowego, specjalnego oprogramowania, dostosowanie funkcjonalności serwisu transakcyjnego do potrzeb klienta – to najważniejsze atuty bankowości mobilnej uruchomionej przez Bank Ochrony Środowiska.

Wśród dodatkowych funkcjonalności warto także wymienić wyszukiwarkę oddziałów bankowych i szybki kontakt z Call Center dostępny z poziomu aplikacji zamieszczonych w sklepach internetowych.

System bankowości mobilnej w BOŚ Banku oparty jest o technologię RWD (Responsive Web Design) czyli taką, która sprawia, że układ strony automatycznie dostosowuje się do urządzenia, na której jest ona wyświetlana. Atutem tego rozwiązania jest też jego uniwersalność – nie trzeba ściągać dodatkowego oprogramowania, ponieważ to serwis dopasowuje się do urządzenia. Oznacza to, że do korzystania z bankowości mobilnej wystarcza przeglądarka internetowa, w którą wyposażone są smartfony, czy tablety.  

Równie istotna jest możliwość elastycznego dopasowania funkcjonalności bankowości mobilnej do indywidualnych potrzeb Klienta. Bank udostępnił bowiem butik z siedmioma miniaplikacjami: rachunki, płatności, doładowania, lokaty, karty, kredyty, kursy walut. Klient sam wybiera te funkcje systemu, które są dla niego najważniejsze, a następnie dostosowuje wygląd bankowości mobilnej do swoich potrzeb, umiejscawiając na pierwszej stronie mobilnego systemu transakcyjnego, te miniaplikacje, z których najczęściej będzie korzystał.

System bankowości mobilnej BOŚ Banku nie opiera się jednak tylko na technologii RWD, ale został wzbogacony o dodatkowe funkcje. Innowacyjnym rozwiązaniem jest powiązanie go z aplikacjami instalowanymi na tabletach, czy smartfonach Klienta, które wykorzystują funkcjonalności tych urządzeń (tzw. funkcje natywne). Dzięki temu Klient może łatwo odszukać placówki bankowe na mapie (geolokalizacja), skontaktować się z bankiem wysyłając maila, a także dzwoniąc, np. w sprawie zastrzeżenia karty płatniczej, bez konieczności pamiętania numeru telefonu – wyświetla się on automatycznie.

Sposób logowania się do serwisu transakcyjnego bankowości mobilnej jest taki sam, jak w przypadku logowania do dotychczasowej bankowości internetowej (ten sam login i hasło).

Wykorzystywane przez BOŚ Bank rozwiązania korzystają z najnowszych technologii informatycznych dostarczonych przez Asseco Poland.