Automatyczne dopasowywanie się serwisu bankowości mobilnej do urządzenia przenośnego, możliwość zalogowania do systemu bez konieczności ściągania dodatkowego, specjalnego oprogramowania, dostosowanie funkcjonalności serwisu transakcyjnego do potrzeb klienta – to najważniejsze atuty bankowości mobilnej uruchomionej przez Bank Ochrony Środowiska.
Wśród dodatkowych funkcjonalności warto także wymienić wyszukiwarkę oddziałów bankowych i szybki kontakt z Call Center dostępny z poziomu aplikacji zamieszczonych w sklepach internetowych.
System bankowości mobilnej w BOŚ Banku oparty jest o technologię RWD (Responsive Web Design) czyli taką, która sprawia, że układ strony automatycznie dostosowuje się do urządzenia, na której jest ona wyświetlana. Atutem tego rozwiązania jest też jego uniwersalność – nie trzeba ściągać dodatkowego oprogramowania, ponieważ to serwis dopasowuje się do urządzenia. Oznacza to, że do korzystania z bankowości mobilnej wystarcza przeglądarka internetowa, w którą wyposażone są smartfony, czy tablety.
Równie istotna jest możliwość elastycznego dopasowania funkcjonalności bankowości mobilnej do indywidualnych potrzeb Klienta. Bank udostępnił bowiem butik z siedmioma miniaplikacjami: rachunki, płatności, doładowania, lokaty, karty, kredyty, kursy walut. Klient sam wybiera te funkcje systemu, które są dla niego najważniejsze, a następnie dostosowuje wygląd bankowości mobilnej do swoich potrzeb, umiejscawiając na pierwszej stronie mobilnego systemu transakcyjnego, te miniaplikacje, z których najczęściej będzie korzystał.
System bankowości mobilnej BOŚ Banku nie opiera się jednak tylko na technologii RWD, ale został wzbogacony o dodatkowe funkcje. Innowacyjnym rozwiązaniem jest powiązanie go z aplikacjami instalowanymi na tabletach, czy smartfonach Klienta, które wykorzystują funkcjonalności tych urządzeń (tzw. funkcje natywne). Dzięki temu Klient może łatwo odszukać placówki bankowe na mapie (geolokalizacja), skontaktować się z bankiem wysyłając maila, a także dzwoniąc, np. w sprawie zastrzeżenia karty płatniczej, bez konieczności pamiętania numeru telefonu – wyświetla się on automatycznie.
Sposób logowania się do serwisu transakcyjnego bankowości mobilnej jest taki sam, jak w przypadku logowania do dotychczasowej bankowości internetowej (ten sam login i hasło).
Wykorzystywane przez BOŚ Bank rozwiązania korzystają z najnowszych technologii informatycznych dostarczonych przez Asseco Poland.