Bourbony z grupy Beam Global Spirits & Wine nagrodzone w Polsce i na świecie

Do rywalizacji w San Francisco przystąpiło 700 marek alkoholi z całego świata. Każdy trunek sędziowie oceniali jedynie na podstawie jego smaku – blind test. Konkurs w San Francisco odbywa się corocznie i jest okazją do zaprezentowania i oceny trunków z każdego segmentu rynku alkoholowego.

Bourbon Booker’s nagrodzono podwójnym złotym medalem. To najbardziej unikalny i doceniany przez koneserów bourbon. Jako jedyny na świecie nie jest rozcieńczany i filtrowany: pochodzi prosto z beczki. Charakteryzuje się intensywnym, przydymionym dębowo-waniliowym aromatem oraz mocnym smakiem. Leżakuje od 6 do 8 lat.

Złoty medal otrzymał również Bourbon Baker’s. To ulubiony Bourbon Bakera Beam’a – syna bratanka Jim Beam’a. Charakteryzuje się słodkawym, owocowo-waniliowym aromatem oraz łagodnym smakiem. W nowych dębowych beczkach spędza 7 lat.

Obie nagrodzone marki należą do Small Batch Bourbon Collection. Kolekcja składa się z 4 różnych produktów: Knob Creek, Basil Hayden’s, Baker’s oraz Booker’s, które różnią się od standardowych bourbonów m.in. recepturą, czasem dojrzewania oraz zawartością alkoholu. Najbardziej znana w Polsce marka z portfolio Beam Global Spirits & Wine, Bourbon Jim Beam, otrzymała właśnie w Polsce prestiżowy tytuł CooolBrands.

Konkurs CoolBrands Polska 2005 zorganizowano po raz pierwszy. Jest częścią ogólnoeuropejskiego badania, mającego na celu określenie gustów i preferencji konsumentów w Europie. Realizowany jest równolegle m.in. we Francji, Wielkiej Brytanii, Rosji i Norwegii.

Członkowie Rady Marek, składającej się z niezależnych ekspertów z branży marketingu, reklamy, mediów i rozrywki zdecydowali, które marki zasługują na miano cool. W tym roku w jury znaleźli się m.in. Artur Budziszewski ze Streetcom, Katarzyna Burzyńska z MTV, Zuza Ziomecka z Aktivist, Kuba Wojewódzki, Smolik i Tede.