BrandSpace w siedzibie Deutsche Bank nagrodzony

BrandSpace – specjalna przestrzeń poświęcona marce Deutsche Bank, zaaranżowana w jego siedzibie we Frankfurcie, została nagrodzona Złotym oraz Srebrnym Lwem przez jury Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2012.

Deutsche Bank po raz pierwszy został nagrodzony podczas Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions – najważniejszego i najbardziej prestiżowego wydarzenia branży reklamowej na świecie, zdobywając dwa Lwy za innowacyjny projekt BrandSpace. To specjalnie zaprojektowana przestrzeń we frankfurckiej siedzibie banku, podporządkowana marce i wizerunkowi Deutsche Bank: jego historii, Pracownikom, obszarom działalności, a także aktywności społecznej.

Złoty Lew 2012 został przyznany w kategorii „Aranżacja przestrzeni / Wystawy i Wydarzenia na żywo” za instalację anamorficznego lustra w kształcie logo banku we foyer Brand Space. To właśnie to logo, złożone z ruchomych elementów ulegających stałym przekształceniom, stanowi główny punkt tej nietypowej przestrzeni dając obserwatorom możliwość spojrzenia zarówno na markę, jak i samą organizację z zupełnie nowej perspektywy.

Równocześnie jury Festiwalu doceniło wyjątkowy charakter konceptu aranżacji przestrzeni w całości dedykowanej marce oraz jego finalnego wdrożenia nagradzając Brand Space Deutsche Bank Srebrnym Lwem. Zastosowane w ramach projektu zaawansowane rozwiązania technologiczne pozwalają zwiedzającym, w tym również osobom z zewnątrz, poznać Deutsche Bank niemal namacalnie – w sposób intuicyjny, a czasem wręcz żartobliwy, co dodatkowo pobudza wyobraźnię. Historię banku można śledzić wybierając zdalnie interesujące nas elementy, między innymi na specjalnej interaktywnej tablicy, a także dodatkowej konstrukcji o powierzchni 6 metrów. Interaktywne logo, skonstruowane pod hasłem „Ludzie w Deutsche”, pozwala obserwatorom stać się „częścią” organizacji – wykonywane przez nich ruchy powodują pojawienie się szeregu materiałów i statystyk dotyczących banku.

W jaki sposób jego pracownicy wcielają w życie claim „Passion to perform”, można dowiedzieć się z krótkich reportaży filmowych. Z umieszczonych w BrandSpace ekranów usłyszymy również odpowiedzi kluczowych dla Deutsche Bank osób na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące działalności instytucji. Dostępnych jest też wiele ciekawostek o zmodernizowanej siedzibie banku, która otrzymała najwyższe możliwe certyfikaty ekologiczne – LEED Platinum oraz DGNB Gold.

Wirtualny spacer po BrandSpace umożliwia specjalny serwis internetowy: http://the-brandspace.de/brandspace/en/index_flash.html

Uroczyste otwarcie tej wyjątkowej ekspozycji miało miejsce w kwietniu 2011 r. w zmodernizowanej właśnie wówczas siedzibie Deutsche Bank we Frankfurcie. Do tej pory BrandSpace odwiedziło ponad 33 tysiące osób. Projekt zrealizowany został w ciągu 2 lat we współpracy Deutsche Bank z agencjami ART+COM i COORDINATION.

Źródło: Deutsche Bank PBC