Branson kompletuje sojuszników, aby wesprzeć globalne cele ONZ

Richard Branson, właściciel Virgin Group, zbiera sojuszników do Global Goals Alliance – wirtualnej, globalnej armii, mające na celu walkę z największymi problemami obecnego świata m.in. takimi jak głód, zanieczyszczenie środowiska, nierówności społeczne czy bieda. To międzynarodowa kampania, zainicjowana przez fundację Virgin Unite, w której weźmie również udział Virgin Mobile Polska.


#TellEveryone to oficjalny hasztag inicjatywy, w którą firmy z grupy Virgin chciałyby zaangażować jak największą liczbę osób z całego świata – nie tylko swoich przedstawicieli, media, gwiazdy czy liderów opinii, ale całe społeczeństwo.

Aby dołączyć do akcji wystarczy stworzyć własnego awatara-superbohatera w specjalne przygotowanej aplikacji. Dostępnych jest 17 rodzajów szablonów, które odpowiadają poszczególnym globalnych celom. Pozwala to w prosty sposób zamanifestować, który z nich uważa się za najważniejszy. Każdy awatar udostępniony w mediach społecznościowych, to kolejne osoby, które dowiedzą się o akcji. Wspierając inicjatywę nawet takimi małymi gestami każdy staje się superbohaterem w wirtualnym świecie, aby wpłynąć na realne zmiany na Ziemi.

Wśród Global Goals Alliance nie zabrakło awatarów samego Sir Richarda Bransona oraz jego rodziny.

W Polsce swoje awatary wykonali m.in. Grażyna Piotrowska-Oliwa – prezes Virgin Mobile oraz Victor Borsuk – Mistrz Polski w kitesurfingu i jednocześnie ambasador Virgin Mobile Polska.

Kampania Global Goals Alliance to z inicjatywa mająca szczytny cel, ale przy okazji również świetna zabawa. Mam nadzieję, że dzięki takim niestandardowym działaniom, o 17 globalnych celach ONZ usłyszy jak największa liczba osób. Pozwoli to zbudować pozytywny ruch w sieci, który następnie przełoży się na realne działania w rzeczywistości. Gorąco zachęcam do angażowania się w akcję i pokazywania innym, jak wiele mamy jeszcze przed sobą do zrobienia,

podkreślając zarazem realność tego celu, kiedy połączymy swoje siły– komentuje Grażyna Piotrowska-Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska.

Każde nawet najdrobniejsze wsparcie jest ważne i wpływa na szerzenie świadomości, że skrajna bieda może zostać rozwiązana, zmiany klimatyczne – powstrzymane, a nierówności między ludźmi – zniwelowanie.

Siedemnaście globalnych celów ONZ:

Brak ubóstwa

Brak głodu

Dbałość o zdrowie

Odpowiednia edukacja

Równość płciowa

Czysta woda i dostęp do sanitariatów

Nowoczesna energia dla wszystkich

Godna praca oraz rozwój ekonomiczny

Przemysł, innowacyjność i infrastruktura

Zmniejszenie nierówności pomiędzy społeczeństwami

Miasta przyjazne dla środowiska

Odpowiedzialne korzystanie z dóbr Ziemi

Ograniczenie zmian klimatycznych

Życie pod wodą

Życie na lądzie

Silne instytucje stanowiące o pokoju i sprawiedliwości

Partnerstwo dla globalnych goli.

Kampania Global Goals Allience będzie trwała do 3 października.

Więcej informacji o projekcie oraz aplikacja dostępne są na:

www.globalgoalsalliance.org i na www.virginmobile.pl/global-goals-alliance

Virgin Mobile