Branża finansowa w 2018 roku wydała na reklamę ponad 1,2 mld zł. Najwięcej Santander, Provident i PKO BP

W 2018 roku najwięcej na reklamy w branży finansowej wydał Santander Bank Polska – 74 mln zł. Na drugim miejscu znalazł się Provident (prawie 73 mln zł), a na trzecim PKO BP (ponad 72 mln zł) – wynika z raportu Instytutu Monitorowanie Mediów.

IMM zbadał wydatki na reklamę w 2018 r. w 5 branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.  Największy budżet na reklamy w mediach przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki miały 35 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa, jednak różnica była nieznaczna i nie wpłynęła na udział procentowy (także 35 proc.). Na trzecim miejscu z dziesięcioprocentowymi udziałami ex aequo znalazły się branża finansowa, motoryzacyjna  i telekomunikacja.

YAY Foto

Branża finansowa wydała na reklamy ogółem 1,2 mld zł. Największą kwotę przeznaczono na ten cel w II kwartale – 362 mln zł. Najmniej – 263 mln zł – w pierwszych trzech miesiącach ubiegłego roku. Na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Santander Bank Polska, z kwotą ponad 74 mln. Kolejne pozycje zajmują Provident (prawie 73 mln), PKO BP (ponad 72 mln), BGŻ BNP Paribas (ponad 70 mln), mBank (ponad 63 mln). Najczęściej reklamowano bankowość (62 proc.), usługi finansowe (18 proc.), ubezpieczenia (10 proc.) i karty płatnicze (4 proc.).

Wysokie wydatki Santander Banku Polska można tłumaczyć kampanią rebrandingową. Bank musiał wypromować nowy brand, który zastąpił dobrze rozpoznawalną markę Banku Zachodniego WBK. Marka Santander Bank Polska oficjalnie zastąpiła markę Banku Zachodniego WBK 7 września 2018 r. Przygotowania do rebrandingu ruszyły jednak już w wakacje, kiedy to zaczęto wymieniać szyldy nad placówkami. W dniu odnotowania zmian w KRS została także przeniesiony adres centrali banku z Wrocławia do Warszawy. W listopadzie bank wchłonął także wydzieloną część Deutsche Banku wraz z jego 112 placówkami.

WB/IMM