Branża finansowa szansą dla kobiet na powrót na rynek pracy. Firmy ubezpieczeniowe realizują kilka inicjatyw by zwiększyć liczbę kobiet doradców.
W czerwcu 2010 roku została przyjęta przez Komisję Europejską Strategia Europa 2020. Zawiera ona m.in. program na rzecz nowych umiejętności i zatrudnienia, który powinien umożliwić wzrost zatrudnienia i trwałość systemów społecznych. W ocenie ekspertów Unii Europejskiej równa niezależność ekonomiczna zależy od dostępności na rynku pracy.
Wprawdzie sytuacja na rynku pracy kobiet w latach 2000 – 2012 znacznie się poprawiła, chcąc jednak w 2020 roku osiągnąć wskaźnik zatrudnienia kobiet i mężczyzn na poziomie 75% (obecnie 64,7%) należy jeszcze więcej uwagi poświęcić paniom. Szczególnie należy położyć nacisk na zatrudnienie samotnych matek, kobiet starszych, kobiet niepełnosprawnych oraz kobiet należących do mniejszości etnicznych.
Szansą dla kobiet może być branża finansowa. Praca jako doradca finansowy jest ciekawym rozwiązaniem dla wielu kobiet chcących realizować się zawodowo i dla których bardzo ważny jest elastyczny czas pracy. Dodatkowe atuty takie jak empatia i doświadczenie życiowe to dobre podstawy do budowania długotrwałych relacji z klientami. Kobiety mogą być również odpowiedzią na rosnącą rzeszę kobiet konsumentów posiadających coraz większy kapitał do inwestowania.
„Kobieta pracująca jako doradca finansowy to możliwość budowania kariery w stabilnej branży z dużym potencjałem do zarabiania pieniędzy. Ta forma pracy pozwala na łatwiejsze pogodzenie życia zawodowego z osobistym co dla wielu kobiet jest bardzo istotne” – mówi Paweł Gąsiorowski prezes Swiss Life Select na Polskę „Stworzyliśmy więc program aktywizacji zawodowej dla kobiet, które chcą wrócić na rynek pracy po przerwie związanej np. z rodzicielstwem.”
Swiss Life Select oferuje swoim współpracownikom system szkoleń, przejrzystą ścieżkę zawodową, wsparcie przy prowadzeniu działalności operacyjnej. „Nasza firmę współtworzą kobiety, które z dużymi sukcesami łączą życie osobiste z zawodowym. Niejednokrotnie są to panie, które samotnie wychowują dzieci. Chcemy pokazać, ze można wrócić do czynnej pracy zawodowej bez szkody dla rodziny, bliskich. Głównie czego oczekujemy to zaangażowanie” podkreśla prezes Swiss Life Select.
Marka Swiss Life Select pojawiła się na rynku polskim w kwietniu 2013 roku. Jest zależna od szwajcarskiej grupy Swiss Life o ponad 155-letniej tradycji, notowanej na szwajcarskiej giełdzie, z kapitalizacją na poziomie 15 mld zł. Z usług doradztwa finansowego świadczonych przez Swiss Life korzysta ponad 4 miliony klientów na świecie. Misją firmy jest wspieranie klientów w wyborze optymalnych rozwiązań finansowych, dających im poczucie bezpieczeństwa i pozwalających z optymizmem myśleć o przyszłości.
Grupa Swiss Life działa m.in. na rynkach Szwajcarii, Polski, Francji i Niemiec oferując swoim klientom indywidualnym oraz korporacyjnym kompleksowe i dostosowane do potrzeb doradztwo wraz z szeroką paletą produktów, zarówno własnych jak i innych partnerów. Grupa zatrudnia łącznie prawie 7.000 pracowników oraz 4.600 licencjonowanych doradców finansowych.
Grupa Swiss Life