Branża finansowa w Polsce najwięcej wydaje i inwestuje w marketing internetowy

Prawie 2 miliardy złotych – tyle wydano w zeszłym roku na działania reklamowe w sieci według badania “IAB AdEx 2011”. W porównaniu z rokiem ubiegłym jest to wzrost o 22%. Wśród wszystkich branż na marketing internetowy najwięcej przeznacza sektor finansowy.

Jak podkreślają autorzy “IAB AdEx 2011” wyniki te są lepsze od prognozowanych. Ogółem na reklamę w sieci wydano w Polsce 1,948 miliarda złotych w 2011 roku – w porównaniu z 1,582 miliardami złotych dwa lata temu. Jeżeli chodzi o kanały promocyjno-sprzedażowe w sieci to przeważająca większość z nich albo utrzymała swoją dotychczasową pozycję (email, ogłoszenia), albo też ich ranga nieco spadła (display). W dalszym ciągu prawie połowa polskich reklam w internecie (41%) bazuje na rozwiązaniach z wykorzystaniem rozwiązań graficznych (banery). Jedynym kanałem marketingowym w sieci, który w raporcie IAB Polska i PwC zyskał na wartości (z 30% do 33%), to działania promocyjno-sprzedażowe prowadzone w wyszukiwarce internetowej (SEM).


 
Natomiast branża finansowa należy do tych, która jest najbardziej zainteresowana działaniami marketingowymi w sieci. Aż 17% ogółem wydatków należy do niej. Ponadto charakteryzuje się ona dynamicznym, dwucyfrowym wzrostem na tym polu. Według autorów “IAB AdEx 2011” sektor finansowy wydał w ubiegłym roku na marketing online o 23% więcej środków aniżeli 2 lata temu. Co więcej Polska awansowała (z 10. na 8. miejsce) w rankingu europejskich państw, które najwięcej inwestują w działania reklamowe w sieci. Tym samym wyprzedziła ona m.in. Francję i Finlandię zbliżając się jednocześnie do poziomu Niemiec i Szwecji.

 

– Na wzrost wydatków na SEM mają wpływ dwa czynniki. Pierwszym z nim jest zwiększająca się liczba podmiotów licytujących w AdWords – przez co stawki CPC (cost per click) rosną z roku na roku. Drugi – bardziej oczywisty – to świadome zwiększanie przez marketerów budżetów na wydatki w marketingu w wyszukiwarkach. Obecnie ubezpieczyciele direct, czy też banki nazywające się internetowymi, nie istniałyby bez aktywnych i stale optymalizowanych kampanii SEM. Większość podmiotów zidentyfikowała już kampanie w wyszukiwarkach jako stabilne źródło wysokojakościowej sprzedaży. – tłumaczy Marcin Kowalik, business development manager firmy Zieltraffic.

Źródło: OMG! PR