BRE Bank liderem obsługi i doradztwa klienta w sektorze MSP

Badanie B.P.S.Consultants miało na celu poddanie ocenie wizerunku bankowca wśród przedsiębiorców. Przedstawiciele firm sektora MSP pytani byli czy opiekun ze strony banku postrzegany jest jako urzędnik – ograniczający swoją działalność do konkretnych operacji finansowych, sprzedawca – koncentrujący się na sprzedaży jak największej liczby produktów, czy też kompetentny i zaufany doradca.

Jak podaje portal Bankier.pl, aż 44% respondentów uznało, że pracownik banku (podstawowego), zajmującego się obsługą ich firmy to doradca, starający się pomagać w optymalnym wykorzystaniu produktów finansowych, zawsze służący radą, dbający o interes nie tylko banku, ale także interes firmy – swojego klienta. 40% badanych wskazało na urzędnika a 15% na przedstawiciela handlowego. Przy czym lepszą obsługę podkreślają małe i średnie firmy (58,5% z nich postrzega pracownika banku jako doradcę) niż mikro firmy (44,1%).

W segmencie małych i średnich przedsiębiorstw 70% klientów uznało pracownika BRE Banku za zaufanego doradcę, dbającego o jego finanse.

Badanie przeprowadzone zostało metodą wywiadu bezpośredniego, na dwóch próbach losowo wybranych firm z bazy REGON prowadzonej przez GUS. Pierwsza próba obejmowała 1072 mikroprzedsiebiorstwa (zatrudniające do 9 pracowników), druga 1231 małych i średnich firm (od 10 do 249 pracowników).