BRE Bank „Przyjazny dla Przedsiębiorców”

Celem konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” jest promowanie najlepszych praktyk w obsłudze małej przedsiębiorczości, oraz rekomendowanie banków oferujących najwyższej jakości produkty i usługi dostosowane do potrzeb MSP.

Banki, które uzyskują Godło Promocyjne uznawane są przez organizatorów jako przyjazne w uniwersalnym i wieloaspektowym znaczeniu. Jak podkreślają organizatorzy, nowoczesne technologie i bogactwo oferty produktowej są dla przedsiębiorców wartościami pozbawionymi samoistnego znaczenia. Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców to bank, który posiada również kompleksową ofertę produktów i usług dostosowanych do potrzeb sektora MSP, dysponuje kadrą wyspecjalizowaną w zakresie jego obsługi, traktuje przedsiębiorców jako jednych z najważniejszych klientów oraz zapewnia im fachowe doradztwo.

Banki były badane przez organizatorów oraz klientów. Oceniano 20 najważniejszych aspektów współpracy z obsługującą ich placówką bankową. Tzw. klienci tradycyjni, czy odwiedzający oddział banku oceniali m.in.: konkurencyjność cenową oferty, procedury kredytowe, łatwość dostępu do banku i oddziału oraz dostępność indywidualnej opieki doradcy. Klienci bankowości elektronicznej punktowali m.in.: zakres i kompleksowość oferty, niezawodność i bezawaryjność dostępu, bezpieczeństwo użytkownika, jakość stosowanych zabezpieczeń, zakres i kompleksowość oferty, w tym liczbę dostępnych produktów finansowych.

W bieżącym roku odbyła się już VIII edycja konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”. Jego organizatorami są Krajowa Izba Gospodarcza, Polsko-Amerykańska Fundacja Doradztwa dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw i Warszawski Instytut Bankowości.