W ciągu czterech miesięcy 2006 r. BRE Leasing zawarł umowy leasingu o wartości 811,23 mln zł, co stanowi 55% wyniku osiągniętego w 2005 r. (obrazuje to poniższy wykres).
Wykres 1 – BRE Leasing – wartość umów leasingu zawartych w kolejnych latach działalności Spółki (w mln zł)
Umowy podpisane w ciągu pierwszych czterech miesięcy br. dotyczyły leasingu ruchomości i jeśli wziąć pod uwagę tylko tę grupę transakcji, to ich wartość stanowiła ponad 70% wartości umów leasingu ruchomości podpisanych w całym ubiegłym roku i prawie 94% wartości umów z 2004 roku (dane te prezentuje tabela 1)
W portfelu umów zawartych w 2006 r. (jego strukturę przedstawia wykres nr 2) ważne miejsce (pod względem wartości) zajęły środki transportu drogowego (ponad 41%), choć straciły swoją tradycyjnie pierwszą pozycję. Tym razem na pierwsze miejsce wysunęły się środki transportu powietrznego, wodnego i kolej (ponad 42%). Stało się tak dzięki znaczącej transakcji przeprowadzonej z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT związanej z leasingiem finansowym czterech samolotów Embraer ERJ 175 na łączną kwotę ok. 100 mln USD. Należy podkreślić, że jest to największa transakcja leasingowa dotycząca ruchomości, która w ostatnich latach została zawarta w Polsce przez polskie firmy leasingowe. Ten znaczący kontrakt refinansuje międzynarodowe konsorcjum bankowe zaaranżowane przez Commerzbank, do którego przystąpił HSH Nordbank, jako koaranżer; 50% kwoty inwestycji refinansuje Europejski Bank Inwestycyjny.
Wykres 2 – BRE Leasing – struktura umów leasingu ruchomości zawartych w okresie I-IV 2006
W pozostałych obszarach działalności spółki wartość nowych umów zawartych w ciągu czterech miesięcy roku (czyli w ciągu 1/3 roku) stanowi blisko 50% wartości umów zawartych w całym ubiegłym roku (przedstawia to tabela 1), co może oznaczać, że wyniki 2006 r. w znacznym stopniu przekroczą ubiegłoroczne (rekordowe w historii spółki) rezultaty, zwłaszcza, że obecnie w BRE Leasing prowadzone są prace nad kilkoma ważnymi projektami w dziedzinie nieruchomości. Również w obszarze wynajmu długoterminowego i zarządzania flotą spółka może pochwalić się pozyskaniem 12 nowych klientów . W najbliższych miesiącach lista firm korzystających z usług CFM wydłuży się o kolejnych kontrahentów, z którymi prowadzone są intensywne negocjacje. Według danych na koniec kwietnia br. zespół zarządzania flotą w BRE Leasing obsługiwał 1 621 aut, co oznaczało około 3% udział w rynku (wg. danych FLOTA Monitor).
Tabela 1 – BRE Leasing – dynamika akwizycji (wartość zawartych umów leasingu ruchomości w kolejnych latach, w mln zł)
Przedmioty leasingu |
I-IV 2006 |
2005 |
2004 |
Środki transportu drogowego |
335,16 |
687,0 |
598,9 |
Maszyny i urządzenia przemysłowe |
126,29 |
281,4 |
245,5 |
Komputery i sprzęt biurowy |
4,29 |
8,0 |
4,3 |
Środki transportu powietrznego, wodnego i kolejowego |
342,99 |
63,9 |
11,2 |
Inne |
2,50 |
7,5 |
7,6 |
Razem ruchomości |
811,23 |
1 047,8 |
867,5 |
Wyniki, jakie osiąga BRE Leasing to efekt konsekwentnie realizowanej od trzech lat strategii. Zakłada ona różnicowanie źródeł przychodów, co oznacza budowanie podstaw stabilnego i systematycznego rozwoju spółki oferującej wielorakie i wszechstronne usługi (leasing ruchomości, czyli maszyn, urządzeń, środków transportu, wyposażenia biurowego itp. również wynajem i zarządzanie flotą, oraz leasing nieruchomości) kierowane do różnych podmiotów – spółka obsługuje obok dużych korporacji małe, średnie i mikro- przedsiębiorstwa, wszystkim starając się zapewnić jak najwyższą jakość serwisu. Taka wizja rozwoju BRE Leasing oznacza dla klientów dostęp do różnorodnej i stale wzbogacanej oferty a także gwarancję współpracy ze stabilnym partnerem. Tak bogata oferta leasingowa jest ważnym elementem palety usług, do których mają dostęp klienci Grupy BRE Banku.