BREaktywacja, czyli BRE Bank znów mierzy w czołówkę rynku

Dynamicznie rozwijający się detal dopiero zaczyna nabierać istotnego znaczenia w działalności banku. Fundamentem wciąż pozostaje obsługa przedsiębiorstw. Ostatnia zmiana w strategii nazwana BREaktywacja jest kolejnym etapem w rozwoju, ściśle powiązanym ze współczesną historią naszego kraju. Punktów zwrotnych było na przestrzeni 18 lat działalności Banku więcej

Koniec lat 80-tych wiązał się z katastrofalną sytuacją gospodarczą PRLu. Oprócz permanentnego braku towarów, państwo odczuwało ciągły brak dewiz. To właśnie wtedy po raz pierwszy pojawiła się propozycja utworzenia Banku Rozwoju Handlu Zagranicznego. 20 czerwca 1986 roku, uchwałą Rady Ministrów, powołano do życia Bank Rozwoju Eksportu S. A. Szybko, bo już w 1990 roku, zdecydowano się na prywatyzację Banku. Proces ten przyjął formę sprzedaży akcji w drodze oferty publicznej przez głównych udziałowców.

Współpraca z Commerzbankiem, pozwoliła na szybkie zwiększenie rozmiaru działalności, a także poprawiła pozycję banku na rynku. Pojawiły się nowe produkty i usługi, a BRE rozpoczął ekspansję na nowe obszary – bankowość prywatną i inwestycyjną. W przypadku tej ostatniej, rozwój związany był z osobą Wojciecha Kostrzewy, prezesa Banku w latach 1998 – 2004. Pozycja BRE Banku (taka nazwa funkcjonuje formalnie od marca 1999 roku) znacznie umocniła się po fuzji z Polskim Banku Rozwoju.

Ostatnie działania nowego Prezesa Banku, Sławomira Lachowskiego, twórcy sukcesu mBanku i MultiBanku, zmierzają do powrotu do czasów świetności – przywództwa w sektorze finansowym i aktywacji istniejących możliwości. Swoją strategię, której celem jest realizacja nowej misji BRE Banku – „Najlepsza instytucja finansowa dla wymagających klientów korporacyjnych”, nazwał BREaktywacja. Bank chce skupić się na wybranych grupach klientów, przy czym głównym segmentem ekspansji jest grupa dużych przedsiębiorstw. Obszarami uzupełniającymi są małe i średnie przedsiębiorstwa oraz największe korporacje i przedsiębiorstwa międzynarodowe. Kluczem do sukcesu będzie oferowanie klientom szerokiego wachlarza produktów, również niebankowych, dostępnych poprzez spółki Grupy BRE Banku. Zapewni to przedsiębiorstwom kompleksową i nowoczesną ofertę usług finansowych, dostosowanych do ich wielkości, wymagań i specyficznych potrzeb. Wyróżnikiem w stosunku do konkurencji pozostanie wysoka jakość obsługi. Z tego też względu integralną częścią nowej strategii Banku, oprócz zadowolenia klientów, będzie wdrożenie programu „Wyróżniamy się przez naszych ludzi”. Jego częścią jest chęć zostania najlepszym bankiem, także z punktu widzenia pracowników.